Airborne (2012)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Dominic Burns
met Mark Hamill, Julian Glover en Sebastian Street

Als een sneeuwstorm naderbij komt stijgt een laatste vliegtuig op. Dan komt er een bericht naar de verkeerstoren dat beide piloten dood zijn. Wanneer het aantal passagiers langzaam begint te slinken wensen ze dat ze nooit waren opgestegen.

avatar van Thorak
Mark Hamill, leeft die nog??

Nee, ze hebben hem speciaal voor deze film uit z'n kist gehesen en een beetje opgelapt.

avatar van Quentin

avatar van Laoslander
Quentin schreef:
Deze poster is toch wel een schandalige rip-off van die voor Red Eye.

en van nog vele andere binnen het genre

avatar van thugster
whahahahaha

avatar van Elineloves
Zucht. Vrijwel alle stereotype personages die je kunt bedenken waren aanwezig, de enige die nog ontbrak was een hoogzwangere vrouw, dan was het 'feest' compleet. Tsja, rip-off is het goede woord. Weinig origineel, geen spanningsopbouw en personages die je het liefst hoogstpersoonlijk het vliegtuig uittrapt. Zonder parachute, uiteraard.

Who dunnit? I dont care. Ookal beuken ze elkaar over elke vliegtuigstoel heen, het kon me niet interessant. De uiteindelijke ontknoping vond ik ook ontzettend lame, evenals dat einde. Dude, seriously?

Nee, een van de minste vliegtuigfilms die ik ooit gezien heb.

avatar van NovaChe
Quentin schreef:
Deze poster is toch wel een schandalige rip-off van die voor Red Eye.

hahaha lol, het kwam me al zo bekend voor...

Wat een dramatische film, bah.

avatar van Phantasm
Nou, geweldig was dit niet, je moet er van houden, voor de liefhebber.

avatar van Shinobi
Come die with me.

Afgaande op de lage score en de niet positief gestemde berichten had ik een erg slechte film verwacht, ik moet zeggen dat het me reuze is meegevallen.

Het verhaal heeft potentie, maar de uitwerking had beter gekund. Wel zit er een aardig mysterieus sfeertje in gedurende de film en het acteerwerk is nog best degelijk te noemen. De verscheidene - weliswaar stereotype - personages zijn best vermakelijk. Verrassend om Mark Hamill hierin te zien, die lijkt de laatste tijd ook alleen maar in B-films te spelen.

Het enige waar ik wel minder tevreden over was, is het einde. Die leek namelijk uit de lucht gegrepen te zijn, het sloeg naar mijn mening nergens op. Misschien was het budget wel op en moest de film z.s.m. afgerond worden.

Al met al best oké om eens gezien te hebben, het kan veel erger.

Kleine 2,5 sterren.