Sonny (2002)

geregisseerd door Nicolas Cage
met James Franco, Brenda Blethyn en Nicolas Cage

Sonny is ontslagen uit het leger, en keert weer terug naar huis. Hij kent daar alleen het leven als gigolo. Maar dat wil hij niet meer doen, en het baantje wat zijn vriend uit het leger hem had beloofd is ook niks, en hij kan zijn verleden niet achter zich laten.

neo (crew)
het regiedebuut van nicolas cage. ben benieuwd!

Ja, mooie poster trouwens!

Linda
Yes! weer een nieuwe film met Franco!!!!!
altijd leuk om naar te kijken.

opzich is Shadow of the Vampire (2000) het regiedebuut van Cage...

wat overigens best een aardige film is, maar niet nogal cliché

neo (crew)
dat iemand een film produceert hoeft niet te betekenen dat ie hem dan ook meteen regisseert alhoewel producenten natuurlijk wel een grote invloed hebben.

ja ik weet het, ik heb deze film een keer gezien en dacht dat hij hem had geregiseerd, maar gewoon verkeerd onthouden. Sorry, jullie hebben allemaal gelijk, dit is wel degelijk zijn regiedebuut.

avatar van Esteban
Komt deze film hier eigenlijk nog uit?

neo (crew)
Op dvd dan wel te verstaan. Heb er alleen nog niks van gehoord bijd e videotheken.

neo schreef:

en, is ie er nu al? Ik verwacht dat dit een goeie film is...

avatar van as
as
kimmie schreef:

opzich is Shadow of the Vampire (2000) het regiedebuut van Cage...
Shadow of the vampire is niet het regiedebuut van Cage, hoor!

as schreef:

Shadow of the vampire is niet het regiedebuut van Cage, hoor!

is hierboven al gezegd. je loopt achter As.

Bloompje schreef:

en, is ie er nu al?

Helaas nog steeds niks over gehoord.

in het vakblad videobizz staat de dvd van Sonnu gepland voor release op 17 augustus.

avatar van jassonn
Ben ook wel benieuwd naar dit filmpje, nog even wachten maar.

Interessant filmpje van Cage. Begint een beetje stroef, maar als het eenmaal loppt, loopt het ook goed. Franco, maar voorfal Suvari zijn erg sterk en ook geestig is het kleine rolletje van Cage zelf.

Waar/hoe gezien? Is 'ie te huur?

Opnieuw de Videoland...

ik heb hem gekocht bij de moviemax !!

illMattie
Laatst gekocht bij Mediamarkt voor 3 euro. Zeker geen slechte film. Wel een irritante (overdreven) rol van de moeder van Sonny.

3,5 *

avatar van AGoos
deze film had volgens mij veel beter kunnen zijn met een paar andere hoofdrolspelers...ten eerste het optreden van cage zelf...tja...nah laat ik daar maar niet te veel woorden aan vuil maken...niet echt gepast om de pippo uit te hangen in wat een serieuze film hadden kunnen zijn... mena survari was schattig in american pie en loser enzo..maar dit is wellicht iets boven der pet.. ik had iemand anders voor de rol gekozen..then again wie ben ik...dan is er ook nog Brenda Blethyn die van de gelegenheid gebruik maakt om wereldkampioen overacting te worden in de categorie vrouwelijke bijrol... harry dean stanton was overigens wel een genot.. en oja..had nicolas cage toen hij zo op het 'regisseursstoeltje' zat en het acteren van james franco zag niet even zoiets kunnen zeggen als: "beste james (nicolas cage mag 'james' zeggen neem ik aan), jongen,, een serieuze rol spelen van een getergde man houdt iets meer in dan je onderoogleden zover mogelijk proberen op te trekken en dan heel langzaam met je ogen knipperen terwijl je je tekst op 3/4 snelheid van normaal spreken uitspreekt,,kijk anders leaving las vegas nog maar een keer en neem een voorbeeld aan mij". dan was de film beter geweest denk ik...once again,,wie ben ik.. toch jammer..

avatar van Castor Troy
Film die een interessant thema heeft, maar het scenario is erg slecht, het verhaal gaat eigenlijk nergens heen.
De acteurs zijn over het algemeen vrij matig in hun rol, vooral de Sonny-vertolker vind ik maar matig.
De bijrol van Cage is wel vermakelijk.

avatar van Noodless
Raar filmpje dat voldoende interessant is. Nicolas Cage als regisseur en in een maffe, leuke bijrol 6/10

avatar van daxclusive
Ik had er meer van verwacht, maar zeker geen slechte film.
James Franco is een goede acteur die zijn rollen wel op z´n plaats weet te zetten

Regiedebuut van Nicolaas Cage. De bedoeling is, denk ik, een alledaags beeld te geven van het leven van een gigolo, maar de doelloze, enigszins onhandige film komt clichématig en bedriegelijk over. Er zijn smerig intense, prikkelende scènes die je een angstwekkend gevoel geven, maar ze blijven emotioneel onsamenhangend en lijken eerder geveinsd dan dat ze beoogd dramatisch zijn. De cast speelt veelvuldig wat 'over the top', maar daar heeft Cage zelf ook regelmatig last van.

avatar van John Lee Hooker
Alhoewel het een vrij GPS-navigerende structuur bevatte kon dit kleinschalig drama mij genoeg overtuigen. James Franco, iemand die zijn personage altijd subliem weet neer te zetten, kruipt ditmaal in de huid van gigolo Sonny die het moeilijk heeft met zijn huidige levensstijl. Een aantal gebeurtenissen leken er willekeurig bijgevoegd te zijn zonder echte noodzaak maar dat maakt de hele boel wat verassender en ook wat fijner verteerbaar. Mooie prent toch van Cage.

avatar van DjFrankie
Geen vrolijke film. Kind dat totaal door moeder is geïndoctrineerd blijft hierin hangen.