Dynamite (1929)

geregisseerd door Cecil B. DeMille
met Kay Johnson, Charles Bickford en Conrad Nagel

De rijke Cynthia is verliefd op niet zo rijke Roger. Roger is weliswaar getrouwd met Marcia, maar allen hebben ruime opvattingen over hun relaties met elkaar. Marcia is zelfs graag bereid van Roger te scheiden als Cynthia haar maar genoeg geld geeft. Cynthia's rijkdom komt echter in gevaar als ze niet voor een bepaalde datum is getrouwd. Om aan die voorwaarde te voldoen, trouwt Cynthia met Hagon Clerk. Hagon is een veroordeelde man die de doodstraf heeft gekregen voor een moord die hij niet heeft gepleegd. Dan wordt plotseling de echte moordenaar opgepakt en is Hagon een vrij man. Cynthia ziet zich opeens getrouwd met een man die ze niet kent en ook niet wil kennen.