Americano (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Mathieu Demy
met Mathieu Demy, Salma Hayek en Geraldine Chaplin

Martin (Demy), een jonge man, heeft net z’n moeder verloren. Hij vertrekt naar Los Angeles, waar hij is opgegroeid, om z’n erfenis te regelen. Daar wordt hij overvallen door jeugdherinneringen wat hem ertoe aanzet om op te zoek gaan naar Lola (Hayek), een Mexicaanse vrouw die hij in z’n jeugd gekend heeft. Uiteindelijk vindt hij haar in de Americano club in Tijuana, waar ze als stripper werkt.

De tragikomedie, met een eigenzinnige mix van stijlen, waarin je verschillende genres ontdekt (musical, western, roadmovie), begint veelbelovend, maar de regisseur lijkt onderweg de weg kwijt te raken. Dat komt vooral doordat Mathieu Demy (denk ik) niet consequent genoeg is en daardoor voortdurend in conflict komt met de genoemde stijlen en daarmee samenhangende of verbonden elementen. Sterk blijven de gehanteerde flashbacks en de lyrische scènes.

avatar van Decec
Een goed drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Goed kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Redelijk achtergrond geluid
(Geen Dolby Digital aanwezig)...