ad

Geregisseerd door: G.J. Echternkamp

Met onder meer: Manu Bennett, Malcolm McDowell en Marci Miller

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Death Race 2050

In een nabije toekomst wordt Amerika bestuurd door een almachtige, zakelijke regering die de massa onder controle houdt middels gewelddadige virtual-reality entertainment. Het grootste evenement van het jaar is de Death Race waarin een bonte verscheidenheid van coureurs door het land racen. Punten kunnen gescoord worden door voetgangers omver te rijden. De regerend kampioen en populaire favoriet is Frankenstein, half mens half machine. Hij weet echter niet dat zijn copiloot een rebelse spion is.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van jarno1975

jarno1975

avatar van mikey

mikey

Whoa zelfde plot, zelfde poster. Klinkt igg beter dan die puinhopen van die eerdere eehhhhh reboot?

Van corman nog steeds???

avatar van Zandadder

Zandadder

Fantastisch!

Ben zelf Carmageddon-fan van het eerste uur en speel het nu op mijn PS4 weer.

De game zou weleens van de eerste film uit 75 met Stallone afgeleid kunnen zijn.

McDowell komt vaker op de proppen in de wat controversiële films. Kijk er naar uit!

avatar van Prudh

Prudh

Huh wat hoe heb ik deze film gemist, 18 januari al te koop?

Prudh schreef:

Huh wat hoe heb ik deze film gemist, 18 januari al te koop?

blijkbaar wel

In VS vanaf 17 januari te koop: Amazon. Dan zal het wel kloppen.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Als je van bagger houd dan zal dit wel een mooie film zijn ja.

avatar van Steffkirsten

Steffkirsten

Wa ne strontfilm

avatar van Drifter

Drifter

Mix van canon ball run/carmageddon/mad max.

Met effecten die begin vorige eeuw al veel beter waren

Zo slecht dat het weer leuk wordt. Een film die je samen met vrienden moet kijken en dan is hij hilarisch.

Theunissen

Deze Actie / Sciencefiction film is niet meer dan een waardeloze remake van het leuke, harde en vermakelijke origineel "Death Race 2000" uit 1975. In deze remake is ook gewoon alles slecht en dan heb ik het over de uitvoering van het verhaal, de humor, de goedkope en zeer neppe special effecten, alle personages in het verhaal (geen enkel personage kon me bekoren, zelfs niet de vrouwen, en dat is best uitzonderlijk), de flauwe actie en het slecht in beeld gebrachte geweld. Toen ik deze film gisteravond aan het bekijken was, moest ik ook denken aan haatzaaier Donald Trump die gisteren beëdigd werd als 45e President van de Verenigde Staten. Want ook de president in deze film, te weten Chairman (gespeeld door Malcolm McDowell), is niet meer dan een haatzaaier, met uitspraken als o.a. deze:

Europa, Azië, kanker, we hebben ze allemaal in de kont geschopt !

Normaal gesproken ben ik niet vies van geweld in een film, maar in deze film slaat het de plank volledig mis, want het heeft totaal geen impact en het wordt ook heel flauw en goedkoop in beeld gebracht.

In dit verhaal draait het overigens om de jaarlijkse populaire "Death Race" van het oude New York tot het nieuwe Los Angeles en waarin een bonte verscheidenheid van coureurs (in totaal vijf coureurs, waaronder de regerend kampioen en populaire favoriet "Frankenstein") door het land racen, waarbij er punten kunnen worden gescoord door voetgangers dood te rijden en wel volgens de volgende punten telling. 10 punten voor een volwassene, 20 punten voor een kind en maar liefst 50 punten voor een oudere. Op die manier wil de regering de overbevolking tegengaan, die de massa tevens onder controle houdt middels gewelddadige virtual-reality entertainment.

Je zou dan verwachten (zeker als je het origineel nog nooit hebt gezien), dat je een leuke en harde film voorgeschoteld krijgt. Echter leuk is deze film totaal niet, het is eerder allemaal tenenkromend slecht en hard is deze film zeker wel, maar de manier waarop het geweld (doodrijden van voetgangers) in beeld wordt gebracht, heeft het juist totaal geen impact en daarbij vond ik het geweld vooral flauw en kinderachtig. Het verhaal weet ook nergens te vermaken en te boeien en de meeste personages in het verhaal halen je het bloed onder de nagels vandaan, zoals de irritante vrouwelijke donkere coureur Minerva Jefferson (gespeeld door Folake Olowofoyeku), die regelmatig zingt "Rijd, rijd, dood, dood", wat dan pijn aan je oren deed. Het bloed onder de nagels vandaan halen, is zeker ook van toepassing op de zogenaamde perfecte coureur Jed Perfectus (gespeeld door Burt Grinstead), die niets voor niets die achternaam heeft, en ook op de vrouwelijke coureur Tammy (gespeeld door Anessa Ramsey).

Deze coureurs moesten ook zogenaamd grappig voorstellen (inclusief de zelf rijdende en pratende auto A.B.E., die niet meer is dan een slap aftreksel van de auto KITT, uit de legendarische televisieserie "Knight Rider (TV Series 1982–1986)"), maar ik kon er zelfs niet om glimlachen, zo slecht is de humor. Degene die nog het beste spelen (of beter gezegd "het minst slecht spelen") in deze film zijn Manu Bennett (in de rol van de populaire coureur Frankenstein, die ook een masker draagt, maar deze alweer heel snel afdoet) en natuurlijk de bekende Malcolm McDowell (in de rol van de Trump-achtige president Chairman). Ik weet niet wie de vrouwelijke blonde stoot is met de flinke voorgevel op de filmposter, want die heb ik volgens mij niet gezien in de film en als ze er toch in meespeelt dan zal het wel vermoedelijk gaan om domme verslaggeefster Grace Tickle (gespeeld door Shanna Olson). Er spelen opzicht best veel vrouwen mee in deze film (o.a. twee coureurs, twee brijrijdsters, een verslaggeefster en de leidster van het verzet), maar een echt mooi exemplaar daaronder heb ik niet gezien.

Al met al gewoon een hele slechte remake, die het aankijken ook gewoon niet waard is. Ook al is het origineel uit 1975 nu inmiddels meer dan 40 jaar oud, die film kan je beter bekijken dan dit wangedrocht van een film, die op alle vlakken gewoon niet leuk is.

avatar van PCTERN

PCTERN

walgelijke waardeloze film....

Wilde het hierbij laten maar toch nog even een 'review'...

De eerste 15 minuten wilde ik dit nog een kans geven als een satirisch surrealistisch drama met een politieke boodschap. De 'United Corporations of America' vond ik nog wel grappig gevonden.

Maar daarna was het snel gedaan en werd het te tenenkrommend.....na 30 minuten snel doorgespoeld naar het film einde....

Met de computertechniek van nu kan iedereen op zijn zolderkamer films maken, dat blijkt uit de vele rotzooi die tegenwoordig wordt uitgebracht inclusief deze. Maar goed dat bekendere acteurs zich niet hebben laten misbruiken voor deze film, met uitzondering van McDowell die na Galigula uit 1978 met recht een lijk uit de kast genoemd mag worden......

Behoort niet tot het genre actiefilms wat mij betreft maar mislukte satire

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Death Race 2000 kreeg in 2008 een remake en de vervolgen van die film springen nog steeds uit de grond. Maar de inmiddels 90 jarige producent Roger Corman vond het tijd om de echte camp weer terug te brengen. Death Race 2050 is geen sequel, geen prequel en ook geen lichte reboot; het is gewoon simpelweg een remake. Het verhaal is nagenoeg een kopie van de eerste film, alleen ditmaal met wat nieuwe technieken en Malcolm MacDowell als een soort Donald Trump. Verder is alles gedaan om zoveel mogelijk het origineel van 40 jaar geleden na te bootsen, resulterend in hysterische kitsch met belachelijke CGI en schreeuwende personages. Maar schreeuwend is de film wel op zijn best, want telkens als de film een paar versnellingen terugschakelt voor wat karakteropbouw wordt pijnlijk duidelijk hoe saai en zoutloos onze twee hoofdpersonages zijn. Death Race 2050 is op het niveau ‘tieten, schieten en bloedvergieten’ nog enigszins amusant, maar verder is het vooral troep. Maar dan geen leuke troep zoals het origineel.

2 sterren.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ken het origineel niet, maar kan genieten van deze dwaze death race films. Ook deze was voorbij voor ik er erg in had.

avatar van mixmaster

mixmaster

Het absolute dieptepunt van de filmgeschiedenis !!!

Wat een bagger.

avatar van maurice32

maurice32

Haha nog slechter gaat niet meer , triest .

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Noodless

Noodless

Theunissen schreef :

Volledig mee eens. Troep van de bovenste plank !

Tarkus

Hier kan ik heel kort over zijn: Pulp !!

avatar van Shadowed

Shadowed

Minste deel.

Ik weet eigenlijk ook niet of dit deel echt deel uitmaakt van de reeks zelf of gewoon met de naam te koop loopt, want qua budget en al helemaal qua invulling is dit deel een grote stap terug. Het ziet er allemaal veel goedkoper uit, en bovendien is ook van alles aan de race zelf verandert, waardoor het toch wel een andere film is geworden.

Wat deze film vooral kenmerkt is dat het meer een komedie is dan een actiefilm. Dat snap ik ook wel, want er leek maar weinig budget te zijn voor actie. Vrijwel alles wordt opgelost met matige en houterige CGI. De omgevingen en achtergronden zien er goedkoop uit en echt veel gereden wordt er ook niet. De leegte moet opgevuld worden, en hier kiezen ze voor een vorm van komedie.

Wel is het een opvallend brutale manier van komedie. Deze film tackelt zeker in de eerste helft van de film op een opvallend verfrissende manier de actuele onderwerpen. Humor die je op de dag van vandaag niet zou verwachten komt hier gewoon in terug, en dat maakt de film wel leuk hier en daar. Daarna wordt de film steeds serieuzer en gaan de grapjes ook mindere vormen aannemen.

Daarnaast wordt de film uiteindelijk serieus vermoeiend omdat je voor een lange tijd tegen onzin zit aan te kijken. Naast wat brutale humor kent de film enkel wat flinke dosis gore om de boel op te vullen, verder zijn het allemaal nogal vervelende personages die nooit diepgang krijgen en nergens indruk maken op het vlak van acteren. Veel schreeuwen doen ze, maar veel goed acteren doen ze niet.

In het algemeen is dit vooral een hele goedkope toevoeging aan de reeks die wat leuke grapjes kent maar in zijn geheel te vervelend is. Het tempo ligt hoog, maar de race zelf neemt nooit leuke vormen aan. Door wat landschapjes rijden of steden, daar zal je het mee moeten doen. Geen extraatjes, alleen normaal gerace die constant wordt onderbroken door een geforceerde grap.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Hilarische film

avatar van mrklm

mrklm

Vijftig jaar na de Death Race 2000 organiseert The Chairman [Malcolm McDowell] een VR-editie van het populaire evenement waarbij het niet snelheid gaat, maar om het doden van zoveel mogelijk vrouwen, kinderen bejaarden. Vier deelnemers nemen het tegen elkaar op en proberen naast het scoren van punten elkaar uit te schakelen. Melig vervolg op Death Race 2000 (1975) is over-the-top en neemt zichzelf totaal niet serieus. Zichtbaar goedkope productie met een schmierende cast is bij vlagen vermakelijke nonsens. Ramsey is mijn favoriet als Tammy The Terrorist.