Mi Vida Loca (1993)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Allison Anders
met Angel Aviles, Seidy Lopez en Jacob Vargas

Mousie en Sad Girl zijn twee goede vriendinnen die zich aansluiten bij één van de vrouwelijke straatbendes in de buurt. Ze verdienen onmiddellijk hun straatnaam, maar Mousie trekt zich terug na zwanger te zijn geworden van de ritselaar Ernesto. Sad Girl en Ernesto beleven ook een kortstondige romance en ook Sad Girl wordt zwanger. Resultaat is dat alle vriendinnen wat serieuzer over hun en elkaars leven gaan nadenken. Ernesto wringt zich in allerlei bochten om twee gezinnen te onderhouden.

avatar van N_SANE
De plot klinkt interessanter dan de film daadwerkelijk is. Na het zojuist gezien te hebben zit ik met een nog behoorlijk leeg gevoel achter. Het acteren is niet hoogstaand, er mist een sfeer, op bepaalde momenten is de film saai en daarnaast lukte het me niet om mij in de personages te verplaatsen.

Prima om gezien te hebben als je van achterbuurt-films (bendes etc.) houdt, maar ik zou het niet aanraden.

Omdat ik het nog kon afkijken en er een op één hand te tellen te pruimen momenten waren: