Indien (1995)

Oostenrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Paul Harather
met Josef Hader, Alfred Dorfer en Maria Hofstätter

Heinzi Bösel (Josef Hader) is een oudere inspecteur van de Keuringsdienst van Waren, die met zijn jongere collega Kurt Fellner (Alfred Dorfer) diep in de Oostenrijkse provincies hotels en restaurants moet verrassen met een inspectiebezoek. De oude Bösel is een zwijgzame, oer-burgerlijke, kettingrokende ambtenaar, die weinig spreekt en verzot is op schnitzel. Terwijl zijn jongere collega een yup is van deze tijd. Het duo is zo verschillend van karakter dat het onbegrijpelijk is hoe het afdelingshoofd hen samen op pad heeft kunnen sturen. Geleidelijk aan groeien ze echter naar elkaar toe.