Oxford Blues (1984)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Robert Boris
met Rob Lowe, Ally Sheedy en Amanda Pays

Nick di Angelo is een eenvoudige parkeerbeambte in Las Vegas. Hij is verliefd op de mooie, Britse, high-class Lady Victoria. Via een hacker regelt Nick dat hij hoog op de lijst van kandidaten voor de universiteit van Oxford komt te staan. Zodra hij de benodigde financiën bij elkaar heeft gaat hij naar Engeland. Daar aangekomen krijgt hij met iedereen ruzie, behalve één meisje, ook een Amerikaanse. Bovendien krijgt hij een plaatsje in het beroemde Oxford-roeiteam.

O ja, die wou ik nog toevoegen. Het plaatje stond al op de site.

Dustyfan
Best een lekkere film voor de zondagavond. En met een grappige Rob Lowe.

Leuke vermakelijke film.
Het verhaal heeft niet veel om het hand maar Oxford Blues doet het vooral goed als tienerfilm.
Beetje liefde, beetje drama...
Feelgood produkt. En daar slaagt de film zeker in.

"Jeugdsentiment", nu eindelijk op DVD, maar helaas in 4:3 in plaats van 1:1.85 (zoals aan het begin wel wordt getoond). Leuke, toch geen bijzonder hoogstaande, film met de altijd aantrekkelijke nozem Rob Lowe. Let ook op enkele vroege rollen: Julian Sands en Cary Elwes. Alley Sheedy zien we ook terug met Rob Lowe in St. Elmo's Fire.