Massaker (2005)

Alternatieve titel: Massacre

Frankrijk / Duitsland / Libanon
Documentaire

geregisseerd door Monika Borgmann, Nina Menkes, Lokman Slim en Hermann Theissen

Tussen 16 en 18 september, 1982, gedurende twee nachten en drie dagen gingen de moordenaars van Sabra en Shatila hun gang. Ze vermoorden uiteindelijk tussen de 1000 en 3000 Palestijnse burgers, voornamelijk vrouwen, kinderen en ouderen. Het precieze aantal - dood, dan wel vermist - is tot op de dag van vandaag niet bekend. De daders waren voor het leeuwendeel afkomstig uit de gelederen van de Libanese Strijdkrachten. Er wordt ingegaan op de psychologische en politieke aspecten van hun daden en zes van hen komen - onherkenbaar - in beeld en aan het woord.