Donovan's Echo (2011)

Canada
Drama / Fantasy

geregisseerd door Jim Cliffe
met Bruce Greenwood, Danny Glover en Sonja Bennett

Donovan Matheson is een briljant wiskundige, die als jongeman geholpen heeft om de atoombom te ontwikkelen. Geplaagd door spijt in de jaren die volgen groeit Donovan op met de obsessie om een positieve bijdrage aan de wetenschap te leveren, waardoor hij zijn vrienden en familie verwaarloost. De verwaarlozing resulteert in de onbedoelde dood van zijn vrouw en dochter. Hij is overmand door schuldgevoelens en besluit zich terug te trekken uit het leven. Dertig jaar later keert Donovan terug naar zijn ouderlijke huis. Wanneer de dag van de tragische gebeurtenis nadert ontdekt hij een verontrustende gelijkenis van willekeurige gebeurtenissen uit het heden en die uit het verleden. Ervan overtuigd dat de geschiedenis zich herhaalt doet Donovan er alles aan om de cyclus te verbreken en een nietsvermoedende familie te redden van een tragisch lot.

Redelijk filmpje, ook al gebeurt er niet zoveel spannends, het blijft toch boeien. En dat zeg ik niet vaak...
Weinig spanning en/of actie maar wel een avondje leuk vermaak (als je van dit soort films houdt)