Viva Europa! (2009)

Duitsland

geregisseerd door Edwin Brienen
met Godehard Giese, Agnieszka Rozenbajgier en Vlad Chiriac

Circusclown Jonathan (Godehard Giese) verliest zijn baan en ontmoet de vertwijfelde hoer Olga (Agnieszka Rozenbajgier), die gevangen zit in een agressief milieu. Het paar brengt gezamenlijk de nacht door op een hotelkamer, alwaar zij melancholisch terugblikken op hun leven, alswel op de veranderingen in Europa van de afgelopen twintig jaar. Na een confrontatie met Olga’s pooiers maakt het paar kennis met de donkere kant van het nieuwe Europa.

Kijkt helemaal niemand de films van Brienen nog? Hier en op imdb geen cijfer...

De film vond ik minder daar integen was de soundtrack van de film werkelijk geniaal.

stinissen schreef:

wat vond er aan tegen vallen dan?

avatar van 93.9
Met enige twijfel gekocht bij Mediamarkt. Film over Berlijn en de tekst 'Brienen is de Nederlandse Fassbinder' maakte me nieuwsgierig.
Film is totaal niet tegengevallen. Inderdaad heel erg Fassbinder (met die spiegels, camp muziek, zwaar opgemaakte vrouwen, rauw etc.).
Knappe prestatie van Brienen!
Geniale nieuwe tekst op keine TashenLampe brennen nicht van Markus.