Brazil (1944)

1 stem

Komedie / Muziek

geregisseerd door Joseph Santley
met Tito Guízar, Virginia Bruce en Edward Everett Horton

De Amerikaanse Nicky Henderson (Virginia Bruce), schrijfster van het voor de Zuid-Amerikaanse man weinig flatterende boek “Why Marry a Latin?”, reist naar Rio de Janeiro om er twee weken onderzoek te doen voor haar nieuwe boek over Brazilië. Zij ontmoet er Miguel Soares (Tito Guízar), de componist van de bekende hit “Brazil”. Wanneer Miguel hoort dat Nicky de auteur van het bewuste boek is, wil hij haar een lesje leren door haar eerst verliefd op hem te laten worden en vervolgens haar hart te breken...

Dick2008
Wat me vaak opvalt bij films, vooral bij die oude maar met hedendaagse films net zo goed, is dat de titel van de film in de muziekwereld vaak een grote hit is geweest. Zo werden diverse Zuid-Amerikaanse liedjes ver-Noord-Amerikaanst en het resultaat was dan, dat in dit geval Brazil of zoals de eigenlijke titel was, "Aquarela do Brasil" ook al een grote hit werd. En hier is het dat ze naar aanleiding daarvan een film hebben gemaakt.

Ik kan eerlijk gezegd ook niet al te veel over deze film zeggen, daarvoor is het al weer te lang geleden. Een redelijke film. De aanleiding zal dan ook wel weer vanwege de muziek zijn geweest. Roy Rogers zingt er ook nog even in. Brazil en alle andere liedjes zijn geschreven door Ary Barroso. 3,0

avatar van Brix
Obscure film.
Lange jaren niet verkrijgbaar op DVD, maar die eind 2016 een uitstekende Olive Films DVD en Blu-ray release kreeg.
Interessant voor de Roy Rogers fans, gezien zijn gastrolletje.