Griffin and Phoenix: A Love Story (1976)

geregisseerd door Daryl Duke
met Peter Falk, Jill Clayburgh en John Lehne

Jeff Griffin (Peter Falk) heeft terminale kanker. Tijdens een lezing over de dood ontmoet hij Sarah Phoenix (Jill Clayburgh). Zij heeft een terminale leukemie. Genegeerd of verguisd door hun families zoeken Jeff en Sarah emotionele steun bij elkaar. Samen besluiten ze nog zoveel mogelijk uit zijn beperkte levens te halen zonder rekening te houden met wat mensen denken en wat de gevolgen kunnen zijn. Tegelijkertijd worden ze verliefd op elkaar. De enige beperking van hun relatie is dat Jeff Sarah niet mag bezoeken in haar laatste uren en andersom.

Heerlijk drama dat in 2006 de remake kreeg Griffin & Phoenix (2006) , Peter Falk en Jill Clayburgh presteren op hoog niveau in deze gevoelige tranetrekker ook nog kleine rol van Sally Kirkland.