Anuvahood (2011)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Adam Deacon en Daniel Toland
met Adam Deacon, Femi Oyeniran en Ollie Barbieri

De jonge Kenneth, beter bekend als Kay, woont nog bij zijn moeder. Hij probeert tevergeefs een gerespecteerd crimineel te worden en door te breken als rapper. Wanneer hij zijn baan in de lokale supermarkt verliest, beseft hij wat hem te doen staat. Hij begint samen met zijn niet al te pientere bendeleden wiet te verkopen. Dit tot ergernis van Tyrone, een geweldenaar die zichzelf als baas van de buurt beschouwt.

Raffael77
Je moet er van houden. Over de top engelse humor en slang. Ik vond hem leuk omdat het zo lekker fout is. Vooral zijn spaanse vriend aan het einde lol.

avatar van jippie2010
Slechte engelse komedie,
lijkt op een spinn-off van ali G alleen dan harder.
Nergens echt gelachen.
Kan er niet meer dan een 2.0 voor geven.

Ik heb toch dubbel gelegen van het lachen en hem inmiddels al 2 x gezien. Een van de beter comedy's van de laatste tijd! Vooral kijken als je van droge Engelse humor houdt!

Top film
5 sterren