Without Men (2011)

geregisseerd door Gabriela Tagliavini
met Eva Longoria, Christian Slater en Oscar Nuñez

Op een dag worden de mannen van een klein Colombiaans dorp gedwongen mee te vechten met de guerrilla's in de burgeroorlog. Aan hun lot overgelaten groeien de vrouwen van het dorp, onder leiding van Rosalba (Eva Longoria), langzaam uit hun ondersteunende rol van echtgenotes en dochters. Onbewust creëren ze een opmerkelijke nieuwe samenleving: een vrouwelijke utopie. Wanneer de mannen, onder leiding van een Amerikaanse verslaggever (Christan Slater), terugkeren en hun macht proberen terug te veroveren ontstaat er een confrontatie tussen de seksen met onverwachte gevolgen.

avatar van Noodless
Flauwe komedie waarin eigenlijk niet veel komische scènes plaats vinden en weinig te lachen valt. De regisseur weet precies niet goed wat met het verhaal aan te vangen : drama ? romantiek ? komedie ? Een combinatie ? In ieder geval weinig wat werkt. De scènes met de pastoor kwamen ook maar zwakjes naar voren. Weinig humor en inspiratieloos. De rol van Slater stelt weinig voor en is niet echt interessant. 3/10

avatar van Pazmaster
Een komedie die eigenlijk nergens echt grappig is. Ik heb er niet om kunnen lachen in elk geval. Het verhaal zelf is ook niet echt goed verzonnen. Op papier lijkt het misschien wel leuk maar de uitwerking is niet echt geslaagd. Toch is het geen hele vervelende film om naar te kijken. Het acteren kan ermee door en er zit genoeg vrouwelijk schoon in. Het interessantste vind ik nog de lesbische relaties die onstaan tussen bepaalde personages. Dat maakt de film niet gelijk goed maar je blijft wel kijken omdat je wil weten hoe het afloopt. 2,5 ster

avatar van Lux_Lisbon
Het mag dan een komedie zijn, hij is nergens uitgesproken grappig. Niettemin zitten er wel vermakelijke scenes in, prachtige vrouwen natuurlijk en het acteerwerk is op zich prima... Maar het blijft een vrij zoetsappig niemendalletje met een vergezocht verhaal en een moraliserend einde.