Top Dog (1995)

Actie / Komedie

geregisseerd door Aaron Norris
met Chuck Norris, Michele Lamar Richards en Erik von Detten

Detective Jake Slater moet de moord op een collega politieman onderzoeken. Helaas voor hem kan hij dat niet alleen doen en moet hij gaan samenwerken met de partner van deze vermoorde agent. Deze partner is echter niet zo maar een willekeurige speurneus maar een echte hond, Reno. In eerste instantie heeft geen van beiden veel zin om als duo te gaan opereren. Maar al snel neemt de moordzaak de overhand en hebben de twee geen tijd meer om zich aan elkaar te storen. Zeker niet als de zaak iets omvangrijker is dan ze aanvankelijk dachten.

Wie is Chuck en wie is Top Dog?

avatar van Mischa
Ik dacht dat het Fozzy Bear was! En geen gezeur over Chuck natuurlijk; zonder hem zouden we allemaal RUssische praten, Kos!

EmDee schreef:

haha :d

avatar van John Doe
eerdekes schreef:

haha :d

Dan ga je idd lachen als je met die ogen naar de hond kijkt.

avatar van Captain Pervert
Beetje een lamme ripoff van "K9" met James Belushi.

Desondanks zit hier nog wel wat leuke actie in, hele aardige familiefilm. Moet je wel een familie zien te vinden die vrij simpel van geest is maar vooruit.

2 sterren

avatar van De GeuS
kos schreef:

Wie is Chuck en wie is Top Dog?
Elke keer als ik deze opmerking lees moet ik lachen....

avatar van Lennert
Stelletje ongelovigen: Chuck Norris heerscht!

Diesel
Dramatisch slecht. De Norris familie bakt er niets van. 0,5*

avatar van mikoz
hij lijkt iederdaad wel erg veel op die hond
mss familie .. ?

avatar van Baggerman
EmDee schreef:
Is dat niet Buck uit Married with Children?

Hûh??? Speelde Chuck Norris die hond in Married with Children?

sweinsteiger
Goede titel

avatar van DragQueen
Deze film heeft overduidelijk dingen geleend uit films als K9. Verder is het verhaal slap, en wordt er vrij belabberd geacteerd. 1 Ster.

avatar van Lefgozer
Tot en met 29 augustus 2012 gratis te bekijken via MGM On Demand.

avatar van RuudC
Vandaag weinig trek om dingen goed te praten. Eerst weinig positief geweest over The Mad, terwijl ik dol op zombiefilms ben, en nu moet ik voor het eerst een film met Chuck Norris een onvoldoende geven. Mijn hart huilt al bij de gedachte.

Gaan we gezond verstand aan het werk zetten, dan valt er niet onderuit te komen dat Top Dog een vrij dramatisch stukje cinema is. Waar Chuck Norris eenvoudig goed te praten valt, ligt dat anders bij een zogenaamd intelligente hond. Het heeft er niets mee te maken dat ik meer van katten houd, maar op Reno had ik toch al snel met veel liefde en plezier een vlammenwerper op leeggevuurd. Wat krijg ik toch een ongelooflijke jeuk wanneer dieren als overdreven intelligente en tot communicatie in staat zijnde wezens worden neergezet. Weet je het niet? Vraag je hond of die jas je goed staat. Nou, in nog geen honderdduizend jaar! Ik hoopte dan toch dat dit een kinderfilm was, maar op de achterkant staat doodleuk het embleempje van 16 jaar of ouder. Dat is dan toch een zware belediging en een ernstige onderschatting van je publiek. Al deze pijnlijke ervaringen worden enigszins verzacht door een lekker grommende Chuck Norris. De aftiteling had niet snel genoeg kunnen komen. Chuck Norris is gaaf, Reno is zijn tegenpool: de ware Satan!

Chuck Norris mag zonder meer uniek genoemd worden in filmland. Samen met die kneus Steven S. heeft hij ZO veel prul films gemaakt, en eigenlijk kan je bij de meeste van zijn films wel het zelfde commentaar zetten: zwak, slecht geacteerd, gejat verhaal etc. Dit werkje is samen met Sidekicks toch wel het ergste wat deze man op de onwetenden van deze wereld heeft losgelaten. De herdershond van K-9 en Hooch zouden er spontane braakneigingen van krijgen. Kinderachtig en alleen geschikt voor mensen met een iq van...ehmmm een gemiddelde Norris fan. Goddank heeft die Aaron Norris al 8 jaar niets meer uitgekakt. 0,5

fan van honden films en van de acteur chuck norris toch sommige films wel deze vond ik erg goed eens wat anders ook vergelijking met ka9 maar ach er zijn er zo veel films waar je de ene kunt vergelijken met de andere waarom eens niet een film met actie gelijk k9 maar meer komedie. maar niet elke film liefhebber is er voor maar ieder zijn ding. maar wel eens weer extreem duur en dat voor een dvd op bol. com hun partners van 48 tot 32 euro is toch wel erg duur en dat voor een reeds oude film. maar ja ze moeten tegenwoordig kunnen verdienen aan de film fans.