Wish You Were Here (2012)

Australië
Drama / Mystery

geregisseerd door Kieran Darcy-Smith
met Joel Edgerton, Teresa Palmer en Antony Starr

Vier vrienden gaan helemaal los tijdens een vakantie in Zuid-Oost-Azië. Ze keren echter maar met zijn drieën terug. Dave (Joel Edgerton) en Alice (Felicity Price) zijn bij hun aankomst bij hun jonge gezin wanhopig op zoek naar antwoorden over Jeremy's (Antony Starr) mysterieuze verdwijning. Wanneer Alice's zuster niet lang daarna terugkeert wordt een smerig geheim onthuld over de nacht dat haar vriend vermist raakte. Dit is de eerste onthulling van vele. Wie van hen weet wat er gebeurd is die nacht terwijl ze op het strand onder een volle maan dansten?

avatar van jarno1975

Première op het Sundance festival.

avatar van schram101
Interessante trailer. Komt op de lijst.

avatar van Movie-Addicted
Kan er mee door, acteerwerk is goed. Verhaal is echter wel vervelend te volgen, door de vele flashbacks (soms tot irritatie aan toe). Deze film houdt je gewoon aan het lijntje om hem toch helemaal af te kijken, in de hoop dat er steeds meer duidelijkheid komt over de mysterieuze verdwijning c.q wat er nou precies gebeurd is.

Persoonlijk vind/vond ik hem niet echt bijzonder of een hoogvlieger voor een Australische film. Ik heb ze beter gezien.

Mijn mening: Matig.

*2.75

(p.s. wat is die Teresa Palmer toch een plaatje om naar te kijken)

Een mix van een moordmysterie en een tragisch en emotioneel huiselijk drama met spannende momenten. Vooral het eerste halfuur is (sensueel) sterk en het script, dat morele vragen opwerpt, steekt ingewikkeld in elkaar. Helaas verliest de film gaandeweg zijn intensiteit: het geduld van de kijker wordt op de proef gesteld, niet alleen door de hinderlijke flashbacks, maar ook doordat de puzzelstukjes te ordelijk en traag op hun plaats komen. De cast tenslotte vond ik overtuigend spelen.

Vanaf 4 juli 2013 in de bioscoop (Paradiso Film)

avatar van otherfool
Dacht ik bij Warm Bodies de hele tijd 'waar ken ik dat meiske toch van', bleek het Teresa Palmer uit Wish You Were Here te zijn. Zoals eerder gememoreerd begint de film best sensueel en mysterieus maar de constante flashbacks halen de vaart er uit, de film gaat steeds meer op een relatie-drama lijken en de climax valt uiteindelijk tegen.

2,5*.

avatar van mjk87
Saai. Vooral dat. Door de flash backs en de oninteressante drama-perikelen. Het is dan nog best mooi gefilmd in een soort van documentairestijl maar met mooie kleurrijke belichting. Het acteerwerk is aardig maar nooit heel diepgravend en het sfeertje is best heel kalm. Maar toch, de film wist mijn aandacht eigenlijk niet vast te houden. met veel saaie scènes en ik miste enige coherentie soms. Het kan ook aan mij liggen, maar ik voel niet de behoefte deze een herziening te geven of de film alsnog een wat hogere waardering krijgen kan. 1,5*.