Dead Space: Aftermath (2011)

Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Mike Disa
met de stemmen van Christopher Judge en Peter Woodward

Het is het jaar 2509. De Aarde heeft niet alleen het contact verloren met de Ishimura and Isaac Clarke, maar nu ook met de USG O'Bannon. Dit schip is de ruimte in gestuurd bij wijze van reddingsactie, maar slechts vier man van de bemanning overleeft de zoektocht. De vraag is wat er met het schip en de bemanning is gebeurd.

dominion
Kan niet wachten .

Jammer dat het verhaal in vreselijk lelijke CGI is en de flashbacks in handgetekende animatie. Het laatste had in elk geval veel meer sfeer en emotie dan de lelijke computeranimatie.

Aardige anime in ieder geval

Vond deze beter dan Downfall.

Relatief rustige film met niet al te veel grafisch geweld en geweld in zijn algemeenheid.

Op deze manier mogen ze wat mij betreft nog een hoop Dead Space films maken.

avatar van PROPAYNE
Vond het een saaie animatie.
Hoopte op dezelfde spanning en gore als in de games.
Veruit slechte animaties, en erg saaie film.
Wat gewoon ook echt jammer is, is dat het Hoofd personage Isaac, uit de 2 games,
eigenlijk niet in de film voor komt, wat ik zelf echt jammer vond.
Deze film is een echte verspilling van geld en tijd.

avatar van killer13
ik vond deze niet zo goed, de 1ste vond ik redelijk maat dit is gewoon niet goed genoeg voor mij. i heb ergens gelezen dat DJ caruso aan het script bezig is van een echte dead space-film. hij is nog lang niet laar met het script dus het zal nog wel even duren voor de film af is maar zoalang ie mar niet zo slecht is als deze wil ik gerust nog wel een tijdje wachten!

avatar van snake shit
Waneer komt die op dvd.

Wat een narigheid, na de 1e 5 minuten en 50 x fuck, asshole enz deze smekker uitgezet en verwijderd. Ik ga weer eens kijken of er nog echte SF films bestaan.

avatar van Gang_Star
Wat een rotzooi. Super lelijke animatie en inhoudelijk zeer slaapverwekkend met weinig interessante horror en matige buitenaardse wezens.

avatar van PEN15
Door al die lage scores heb ik deze genegeerd, maar ik vond hem verrassend goed. Op zijn minst gelijk met Downfall. Het is een soortgelijk verhaal over het bekende probleem (van het spel), maar dan via een andere benadering. Na gehuiverd te hebben van Downfall, was het interessant om deze kant van het verhaal te zien. De manier waarop de necromorphs maar een kleine bijzaak zijn en de ondervraging van de overlevenden de insteek van de film wordt vond ik zeer goed te volgen en best spannend. Ik kan me voorstellen dat die CGI lelijk wordt gevonden en eruit zag als een video game uit de jaren negentig, maar daar kijk ik zo doorheen en het was vast met opzet zo gedaan. Stemmen vond ik ook best prettig klijnken. Het was net of de theorie van de aliens in dit verhaal een verband had met Prometheus..

Wat ik dan verder best hard vond was er was dus een goed einde, maar toch ook een slecht einde, omdat de overlevenden alsnog omgelegd of in de koelkast bewaard worden. En hoezo rustige film met weinig geweld? Er was hier toch flink wat bloed en er sneuvelden flink wat mensen achter elkaar, al dan geregeld off-screen en moest je het er maar denkbeeldig bij zien.

bro
PEN15 schreef:
geplaatst op 28 maart 2013, 21:57 uur
...

Kan ik me ook in vinden
Het is gewoon tof om het verhaal uit de video spellen verder te zien ontwikkelen.