That Was Then... This Is Now (1985)

geregisseerd door Christopher Cain
met Emilio Estevez, Craig Sheffer en Larry B. Scott

Marks vader heeft zijn moeder omgebracht en verdwijnt de gevangenis in. Mark gaat wonen bij zijn vriend Byron en diens moeder. Byron is als een grote broer voor Mark. Wanneer de jongens opgroeien, wordt Byron een stuk serieuzer. Hij begint na te denken over zijn toekomst en begint een relatie met de volwassen Cathy. Dit betekent dat hij nog maar weinig tijd heeft voor Mark. Mark kan dit maar moeilijk verkroppen en wordt jaloers op Cathy.

Ik heb deze film zo'n 15 jaar geleden gezien en vond hem toen wel goed ik denk dat ik er nu anders tegen aan zou kijken.

Leuke jongeren film

Boeiend relatiedrama.
Niet tussen geliefdes maar tussen twee broers.
Goede dialogen en de chemie tussen de acteurs geven de film een geloofwaardig karakter.

avatar van brucecampbell
is deze nog ergens te vinden?

avatar van hein74
hallo.

weet iemand of deze film nog ergens is aan tekomen. ken hem nog van vroeger en zou hem graag nog een keer willen zien.

avatar van Filmkriebel
Matig teenage drama over twee beste vrienden (ze zijn geen broers zoals Waku hierboven beweert, maar wonen wel samen door wat in de synopsis gespoilerd wordt) die stilaan uit elkaar groeien. De één start een relatie en wil iets maken van zijn leven, de ander is roekeloos, onvolwassen en kan de relatie van zijn buddy maar moeilijk verkroppen. Voor een teenage film is deze erg somber, met jongeren die gemene vechtpartijen aangaan, minderjarigen die drugs nemen, een lokale caféhouder die neergeschoten wordt (Morgan Freeman) . Zeker niet de zorgeloze tienerfilm. Toch gaat de film nogal los en gevoelloos over al deze dingen, en maakt er soms een lachertje van waardoor de dramatiek helemaal verdampt. Liefhebbers van het boek (van S.E. Hinton, auteur van The Outsiders en Rumble Fish) haten deze film, waarvan het einde volledig verneukt werd door de makers door er een halve happy end van te maken.