The Courier (2012)

Misdaad / Actie

geregisseerd door Hany Abu-Assad
met Jeffrey Dean Morgan, Til Schweiger en Mickey Rourke

Een koerier krijgt een miljoen dollar aangeboden als hij een koffer zal afleveren. In een wereld die niet op vragen zit te wachten, is hij de beste die er is en met het leven van zijn enige vriend dat ook op het spel staat, kan hij zich geen fout veroorloven. Het probleem is alleen dat de koffer afgeleverd dient te worden bij de de meest gevreesde en ongrijpbare huurmoordenaar van de onderwereld. Opgejaagd door huurmoordenaars en foute FBI-agenten begint de koerier aan een onmogelijke zoektocht.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dubbele bodem.

Een vrij simpel verhaal over een koerier die onder bedreiging opzoek is naar een crimineel kopstuk. Het verhaal kent een dubbele bodem die allesbehalve nodig was. De actie en het tempo maken namelijk een hoop goed. Toch speelt het ‘er met de haren bij gesleepte plotje’ inclusief Rourke, die plastische chirurgie wederom een geheel nieuwe impuls geeft, een belangrijke factor in dit verder weinig opzienbarende, maar wel onderhoudende actiefilmpje.

Redelijk.

Waardeloze productie, je ziet de chroma key en slechte belichting zo duidelijk op die achtbaan, geluid is slecht, acteerwerk is slecht, cuts zijn slecht. Onkijkbare D-film.

avatar van henkula
Ik ben vergeten waarom ik deze film wilde zien.

avatar van schram101
Vervelende film met een eveneens vervelende Jeffrey Dean Morgan. In het vrij recente The Losers vond ik hem nog goed te pruimen maar de uitgebluste indruk die hij in The Courier maakt werkt eerder op de zenuwen. Sowieso is film wat irritant. Tal van toevalligheden, vreemde actiemomenten en domme personages maken het maar een erg saaie bedoening.

Wat Mickey Rourke trouwens hierin doet is mij een raadsel. Behalve dat hij niet eens volop in beeld komt is zijn rol vrij nietszeggend.

avatar van Davezelf
Rourke is toch wel mijn held, 1,5 minuutjes in deze matige film vind ik te weinig. Een 5

Die Josie Ho speelt echt dramatisch. Matige film vreeemd dat Jeffrey Dean Morgan zich hier voor leent

avatar van blurp194
Mwah.

De ietwat vermoeide seen-it-all, been-everywhere held van deze film overtuigt op geen enkele manier. Het verhaal is te ingewikkeld, zonder dat het de vonk heeft die het bijzonder maakt - en de ontknoping is te onbevredigend. En dan nog details die niet echt kloppen - irritant is het goede woord wel. En daar staat niet echt wat tegenover - geen mooie beelden, geen hippe soundtrack, zelfs geen mooi meisje dat als toevoeging achteraf door het verhaal huppelt.

Mislukt.

Zinema schreef:
Dubbele bodem.

Redelijk.

Waardeloze film,slecht geacteerd.slecht verhaal en een nog slechter geluid.Mickey Rourke onwaardig!
1 ster voor de moeite.

avatar van cor1946
Redelijke actie film, wat Rourke nou in deze film moet zoeken. Die man ziet er niet meer uit met zijn verbouwde gezicht. Het spel van Morgan was aardig maar niet meer dan 2 sterren.

avatar van Mickey.one.punch
wat een slechte film, waardeloos verhaal . Ben een groot fan van Rourke maar wat hij hier deed weet ik niet . Shots van hem van achter zijn gewoon een stand in . Denk dat hij een uurtje op de set is geweest en ff heeft kunnen cashen voor zijn minimale bijdrage .

Jammer , had veel meer in gezeten

Hoe diep kun je als regisseur zinken? In 2005 werd de winnaar van "het gouden kalf" nog bejubeld (Paradise Now) en is naar Hollywood vertrokken om daar meer roem te vergaren, en dan levert hij deze rotzooi af. Afgekeken van 'The Transporter', maar staat niet eens in diens schaduw. Er wordt (qua logica) wat afgeknoeid in dit uitgekauwde en verwarrende verhaal, met een pseudo slim plot, waarin geen van de personages interessant willen worden, laat staan sterk. Op een gegeven moment verliest deze misdaadfilm zich in zichzelf en begint dusdanig te irriteren dat je het wel gelooft. Het slot is sowieso onzinnig.

avatar van Robsaarloos
Na alle recensies toch de film bekeken . Met een tosti en een glas melk op een regenachtige middag vond ik deze film toch de moeite waard om te kijken. Tussendoor nog wat gewerkt op de laptop .

avatar van whoooohooo
Ach, vermakelijk is het wel... niet superslecht, zeker niet geweldig, gewoon een leuke film voor na een drukke dag, gewerkt, gesport en dan na het eten lekker op de bank, met een wijntje... daar is deze film uitstekend voor! Alleen ja het einde, dat had wel ietsje anders gemogen..

Karlok
en dit kan je ook Transporter noemen.

avatar van lagaiske
Man wat is dit een waardeloze film.

HALVE TAMME.
lagaiske schreef:
Man wat is dit een waardeloze film.

Kort maar krachtig,sluit me eigen graag bij jou aan.

avatar van mixmaster
echte B-film met spaarzame actie en een flinterdun verhaaltje.
knap van mezelf dat ik hem helemaal af heb gekeken.

avatar van ikkegoemikke
De koerier leverde een lege doos af.

De acteerprestatie van Morgan was nog te pruimen, maar het verhaal op zijn eigen is zo ver gezocht en riep meer vraagtekens op het einde dan eender welke film.
Het begin was veelbelovend, de actie was er bij momenten wel en de martelscene vond ik dan weer zo belachelijk ... eerst een paar vingers met een knoflookpers bewerken, om dan fijntjes met zijn tweeën in de keuken een potje te gaan koken, niet beseffend dat de knoflookpers-geperste persoon wel eens (ja hoor) zichzelf zou kunnen bevrijden, en dan doodeenvoudig de keuken binnen zou lopen om dan die 2 keukenpieten simpelweg omver te knallen. Duhuh !

Het chinees vriendinnetje had ook geen rol van enige betekenis. Ook zo iets onzinnigs : bij het horen van het trieste nieuws dat de persoon die haar eigenlijk heeft groot gebracht, gestorven is, is de beste remedie om dan te beginnen rollebollen met de persoon die je eigenlijk pas hebt ontmoet. Raar !

En het zal wel aan mij liggen, maar het einde begreep ik niet meteen (eventjes terug moeten draaien) en de naam Mickey Rourke hadden ze van de filmposter mogen aflaten. Voor het overgrote deel alleen zijn rug (als het de zijne al was) gezien, om dan 3 minuten op te treden als een totaal mislukt uitziende Elvis. Trouwens , wat is die vent vreselijk lelijk geworden sinds 9 1/2 weeks. Lijkt wel of zijn aangezicht volledig met botox is ingespoten

Flut film zoveel op een rijtje

1* (totaal verdiend door Morgan)

avatar van Decec
Uitstekend actie/misdaad/thriller film...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Jeffrey Dean Morgan speelt goed...
Verder ook bekende acteurs Mickey Rourke en Til Schweiger ...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van Gang_Star
Hier had ik meer van verwacht. Qua verhaallijn had het op zich wat kunnen worden, maar de uitwerking laat te wensen over. De film kent voornamelijk te veel saaie momenten en bevat te weinig spanning en actie om te vermaken. Desondanks heb ik me niet vreselijk verveeld en was het best te doen voor een keertje.

avatar van Kondoro0614
The Courier

2016 is begonnen en ik heb de eerste film te pakken die nou niet echt denderend mooi is. Nee, The Courier is geen goeie film maar slecht kun je hem bepaald ook niet noemen. Wat dat betreft is de actie in de film prima, de actie scenes zagen er prima uit. Helaas is het werken met de computer hun niet helemaal gelukt. Zo vond ik het beeld op de achtbaan er verschrikkelijk uit zien, desalniettemin de scene waar hij vrij komt, tijdens zijn 'ontvoering', en dan komt hij de keuken binnen gewandeld schiet de vrouw neer en dan komt hij bij de man, schiet hij hem een keer in zijn been en dan leek de bloedvlek wel alsof er een stagiair met paint bezig is geweest!. Dat was dus sowieso niet al te goed.

Het verhaal viel me tegen. Het is allemaal te simpel en totaal niet spannend. Jeffrey Dean Morgan is de bezorger in de gehele film. Hij moet pakketjes bezorgen als een soort van baan en hij weet nooit wat het is. Op een dag komen er twee mannen binnen gelopen met een klus, hij wil dit in eerste instantie niet aannemen maar uiteindelijk beginnen ze te dreigen dat ze wat zouden doen met zijn dochtertje, wat precies heb ik zo niet mee gekregen. Om zijn weg te vervolgen word hij geholpen door Josie Ho, die hem naar zijn bestemmingen vliegt en daarna ook nog eens even een heerlijke beurt in bed geeft. Tja, dan kwma Mickey Rourke ook nog eens langs al de Bad-Guy. Nouja, niet echt denderend dus.

Nee, The Courier was niet denderend leuk. Het verhaal was zoals verteld net spannend en het concept was simpel, had wat beter gekund. Leuk om eens te zien, en echt oersaai is hij dan ook weer niet, met een paar goeie actie scenes kom je de film toch nog wel door. Dus, voor een keer leuk maar zeker even snel als tussendoortje gebruiken. Jammer!

Dick2008
Wat zonde nou toch weer van het laatste halfuur. De laatste vijf minuten gaan dan wel. Maar die vijfentwintig minuten daarvoor had toch best anders gekund. Wel weer een voorbeeld hoe je een film kunt verkloten. De ontknoping had toch gemakkelijk anders gekund. En blijf ik nu toch wel wat met een lege handen gevoel zitten. Waarom dit zo moet begrijp ik niet.

Een film die enorm gewichtig doet maar in wezen geen ruk voorstelt. Wel een heel goede rol van Jeffrey Dean Morgan, rauw maar ook weer niet te rauw, die in plaats van een duffe kantoorbaan een baan als koerier heeft. Hij wist me vanaf het begin al mee te slepen in het verhaal. De film begint ook mooi met die achtbaan. De handlangers van Seville, de Capo's (Miguel Ferrer, Lili Taylor) komen erg amateuristisch over voor keiharde killers waarna ze opeens zeer wreed voor de dag komen. Dit rijmt niet, waardoor de martelscène dan ook totaal onnodig is. Vanaf dit moment slaat Hany Abu-Assad de plank mis. Ook de ontknoping is warrig.

Het eerste uur is erg spannend gefilmd. Vaak wordt er meer gesuggereerd dan dat het daadwerkelijk in beeld wordt gebracht maar toch is het verder wel mooi en boeiend gefilmd. Til Schweiger heeft maar een kleine rol. Een leuke rol van Josie Ho. Rourke heeft gelukkig maar een kleine rol, daar ben ik toch niet weg van. Simpel maar grotendeels goed gemaakte actiethriller. 4.0/2.0