Elstree Calling (1930)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Muziek

geregisseerd door André Charlot, Jack Hulbert, Alfred Hitchcock en Paul Murray
met Gordon Begg, Teddy Brown en Helen Burnell

Een familie probeert de uitzending van een variétéprogramma uit de Elstree studio's te ontvangen op hun tv-toestel. Zo worden een aantal topnummers uit het variété uit die tijd voor de eeuwigheid bewaard, waaronder een aantal nummers die later in films grote indruk hebben gemaakt. Tommy Handley is de presentator die vanuit een vaudeville theater de negentien nummers aan elkaar praat. Er is onder andere een sketch te zien waarin een 'de verkeerde man' vermoord wordt en de hand van Hitchcock te herkennen is.

avatar van Metalfist
Hitchcock's contribution was the comic linking segments about a man trying to "tune in" the revue on his television set, but always failing to get the picture for long because of his needless tinkering.

Elstree Calling - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Film is ook de eerste Britse musical blijkbaar.

avatar van chevy93
Met "de hand van Hitchcock" wordt hopelijk niet gedoeld op één van zijn handelsmerken: de cameo?