The Dark Side of the Moon (1990)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door D.J. Webster
met John Diehl, Wendy MacDonald en Joe Turkel

Het jaar is 2022. Een reparatieploeg krijgt de opdracht om een defecte satelliet met een kernwapen aan boord te repareren. Wanneer ze echter aankomen, blijkt het een kille plek te zijn. Ze zijn duidelijk niet alleen. Het enige aanknopingspunt is een mysterieus en bebloed lijk met een driehoekige wond dat zich aan boord bevindt.

avatar van james_cameron
Gemaakt met een laag budget, en dat zie je. Visueel ook niet bepaald de moeite waard en de cast is onopmerkelijk, maar het intrigerende script zit spannend in elkaar en het geheel is inventief en sfeervol uitgewerkt. Ooit eens op videoband gezien; benieuwd hoe dit er na al die jaren op dvd uit zal zien. Eerst maar eens zien te vinden, natuurlijk...

Na 20 minuten al uitgezet...weg ermee

***spoelt deze troepfilm recht door het toilet***