The Last Harbor (2010)

Mystery / Thriller

geregisseerd door Paul Epstein
met Wade Williams, Samaire Armstrong en Tracey Needham

Ian Martin is een uitgerangeerde politie rechercheur uit Boston. Na wederom een mislukte drankgerelateerde arrestatie geeft zijn baas hem een laatste kans. Hij wordt overgeplaatst naar het slaperige badplaatsje Salem Harbor, Ians geboorteplaats, die hij jaren geleden achter zich heeft gelaten. Daar moet hij zijn verbroken relatie met zijn dochter Leanne weer opbouwen. Maar wanneer Alison Stone vermist wordt, moet Ian het mysterie zien te ontrafelen. Wanneer de druk toeneemt, krijgt hij moeite om zijn oude gewoontes onder controle te houden en moet hij beslissen hoe graag hij wil veranderen om zijn schijnbaar verloren relatie met zijn dochter de herstellen.

deze film viel me tegen , wordt nergens echt spannend en het verhaal is vrij simpel.
niks thriller gewone dramafilm. redelijk geacteerd

noodfilm

Rustige ingetogen Drama/Misdaad film met een primarol van Wade Williams (Prison Break) als de uitgerangeerde politie rechercheur Ian Martin de stijl en de setting lijken soms veel op de Jesse Stone film's met Tom Selleck.

avatar van henkula
stinissen neemt me woorden uit mijn mond, alleen wil ik veel in té veel veranderen.

avatar van Pazmaster
Vrij traag misdaad/drama filmpje met een niet heel bijzonder verhaal. Het wordt ook nergens echt spannend. Toch is de film wel prettig om naar te kijken en verveelt eigenlijk niet ondanks het slome tempo. Het acteerwerk is wel okee maar het komt allemaal wel een beetje over als een tv film. Desondanks niet heel slecht en geef ik 3 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Drankdemonen.

Het idee van een alcoholistische held is niet nieuw maar werkt vaak wel. Zo ook hier, wanneer een politiechef een laatste kans krijgt in een ingeslapen plattelandsstadje. Het misdaadmysterie dat op zijn pad komt is eigenlijk van doorsnee televisieniveau, maar de rustige opbouw veroorzaakt al snel betrokkenheid bij de kijker. Mede geholpen door de puike prestatie van Williams, die met zijn innerlijke drankdemonen een even grote strijd levert.

Goed.

Prima film met een goed verhaal.
Puike rol ook van Wade Williams (alom bekend als de corrupte hoofdcipier uit 'Prison Break').
Het verhaal mag dan hier en daar wat voorspelbaar zijn, toch heb ik geboeid zitten kijken.
Zulke films mogen er nog op me afkomen.