Octubre (2010)

Alternatieve titel: October

Peru

geregisseerd door Daniel Vega Vidal en Diego Vega Vidal
met Bruno Odar, Gabriela Velásquez en Carlos Gassols

Clemente, een zwijgzame woekeraar, brengt weer kleur in het leven van Sofía, zijn alleenstaande buurvrouw. Ze worden dichterbij elkaar gebracht door de baby van Clemente, een kind uit een relatie met een prostituee die nergens meer te vinden is. Terwijl Clemente op zoek gaat naar de moeder, zorgt Sofía voor het kind en het huis. Met de komst van deze nieuwe mensen in zijn leven krijgt Clemente de kans nog eens na te denken over zijn emotionele relaties met mensen.

Redelijk filmpje wat de aandacht weet vast te houden.

avatar van Decec
Een redelijk dramafilm...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Prima kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Redelijk achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van Movie-Addicted
Rustig klein filmpje, met leuke en simpele dialogen.

p.s. Komedie is ook wel op zijn plaats

avatar van david bohm
Klein Peruaans filmpje met enkele ijzersterke quotes die ik helaas niet genoteerd heb.
Eén was iets in de trant van ' Arm is niet degene die weinig heeft, maar degene die veel verlangt.'
Onderhoudend, maar er gebeurt bar weinig.

avatar van david bohm
^ De mooiste quote vind ik deze en die wil ik de geachte kijker en lezer niet onthouden, na zo'n 11 minuten in de film:
No es pobre el que tiene poco, sino el que mucho desea
- Lucio Anneo Séneca (2 v.Chr - 65)

Materialistisch, cynisch, emotie- en liefdeloos (de reporter spreekt van "aasgier") zo is de rol die acteur Bruno Odar knap waarneemt, in een film die toch wel wat tempo en variatie mist. Blijft toch wel eens interessant een film uit Peru te zien en die al bij al, niet te lang en best genietbaar is.