• 8.260.689 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Darren Flaxstone en Christian Martin

Met onder meer: Daniel Brocklebank, Garry Summers en Bernie Hodges

IMDb beoordeling: 5,0 (597)

Plot Release

Jack Gillie, een jonge priester die schuldig bevonden is aan een zwaar misdrijf, wordt gevangengenomen. Boos dat de kerk hem in de steek heeft gelaten, lijdt hij aan zijn gebrek in vertrouwen. Toch probeert hij zijn kwetsbare celgenoot Rook te helpen. Maar niets kan Rook (en eventueel ook de priester), beschermen tegen het dreigende geweld van een sadistische medegevangene. Het is een explosieve sfeer, de bewaarders blijven afzijdig, of staan aan de kant van de gewelddadige gevangenen en de vrouwelijke bewaker maakt zich meer zorgen over seks en macht, dan over hoe de controle te bewaren.

imageimageimage

gauke

Een oud verhaal over intollerantie wordt met de nodige fantasie gegoten in een donker en somber gevangenisdrama: de beproevingen van een homoseksuele priester en diens gevaarlijke liefdesaffaire met een idealistische gevangenisbewaarder. De liefdes- en seksscènes zijn bijzonder overtuigend. De sfeer beweegt zich tussen hysterie en bespiegelingen, bloedige afstraffingen en grauwe vrijheidsfantasieën. De film maakt op een stillisische manier gebruik van metaalachtig licht en soms wat fladderend camerawerk en zit vol katholieke symboliek. Vooral Daniel Brocklebank zet een sterke en sympatieke rol neer.

stinissen (crew films & series)

Redelijk gevangenisdrama met te veel flashbacks de film komt triest over in positieve zin en heeft in Daniel Brocklebank als priester een prima acteur.

kappeuter (crew films)

avatar van Keane1983

Keane1983

Verhaal is wel aardig, maar niet bijster orgineel te noemen.

Acteerwerk is niet heel erg goed, en door sommige acteurs zelfs heel erg slecht. Maargoed, ze doen hun best.

Montage en camerawerk is ook niet heel erg denderend te noemen.

De score kan er mee door maar ook deze is niet heel erg bijzonder.

Al met al is het een echte B-film.

Toch ondanks al het bovenstaande, wist het geheel me wel te boeien en was op bepaalde momenten zelfs aangrijpend.

Een voldoende is wel op zijn plaats.

avatar van gerper

gerper

Verwachte veel van deze nieuwe prent van de makers van Shank, jammer genoeg is het een litanie van schuld en boete! Kortom, één doffe ellende de hel film door. Voor mij teveel voor in 1 film. Erg jammer, ondanks alle goede bedoelingen. Wel 3 punten voor het oprechte acteerwerk.

avatar van henkula

henkula

dit is meer een softporno film, het verhaal er achter is dom en gekronkeld om de scènes aan elkaar te lijmen.

avatar van kucing

kucing

Ik haat homofilms die eindigen met de dood van de hoofdpersoon, dus van mij krijgt deze film een lage waardering.

avatar van Ronald Hoekstra

Ronald Hoekstra

Een homosexuele gevangenisbewaarder knoopt een relatie aan met een gedetineerde homopriester. Samen brengen ze nachten door in de cel. Verder in deze weinig realistische film veel naakt en/of strakzittende onderbroeken. Al met al een dikke tegenvaller.

avatar van Darbie

Darbie

Nog slechter dan de gemiddelde film van David DeCoteau.