Summer School (1987)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Carl Reiner
met Mark Harmon, Kirstie Alley en Courtney Thorne-Smith

Een leraar aan een highschool in Amerika heeft grote plannen voor de zomer. Helaas voor hem moet hij ze allemaal afzeggen omdat hij in de zomer les moet gaan geven aan een stel studenten. Gelukkig valt zijn aparte manier van lesgeven in de smaak bij de leerlingen. Het gevolg daarvan is een aantal rare gebeurtenissen binnen de school.

avatar van bioscoopzaal
Ooit in een ver verleden eens gezien. Ik kan me eigenlijk alleen nog die gast herinneren die dol was op The Texas Chainsaw Massacre en te pas en te onpas allerlei horror-grappen uithaalde.

FisherKing
Ik lees op verschillende plaatsen dat we dit ook wel als cult mogen beschouwen. (zal hem eens herzien)

Bij toeval stuitte ik op de zweedse zangeres Tone Norum (never heard of) die met het nummer Second Language op de soundtrack van deze film voorkomt.

avatar van the lone dog
als horror en komedie en western liefhebber

was dit een schot in de roos

geweldige film blij dat ik hem nog steeds heb

avatar van danuz
the lone dog schreef:
als horror en komedie en western liefhebber

Wat heeft deze film met het horror- en western genre van doen?
De connectie ontgaat mij geheel.

avatar van the lone dog
de twee horror fanaten die steeds om texas chainsaw massacre zitten te zeuren en de lerares verjagen door de de leerlingen te sminken in allerei afgeslachte figuren

westen heb je gelijk in zit teveel met die fims bezig

The Scorcher
Leuke zomerfilm met een paar grappige referenties uit
"The Texas Chain Saw Massacre".

avatar van otherfool
Jaren '80 klassiekertje met een zonnig sfeertje, de aimabele Harmon en een bijzonder lieflijke Courtney Thorne-Smith. Grijsgedraaid op de commerciëlen en met recht; een vrolijk tussendoortje met als hoogtepunt de Texas Chainsaw Massacre scenes.

3*.

avatar van StevenMighty
Een vrolijke, leuke en zomerse feel good film
Hij komt jaarlijks wel eens op tv maar heb hem toch nog eens gekeken in deze vakantie tijd, en met plezier.

Mr. Shoop is de leraar die iedereen wel wil. Een coole gewone kerel die het liefst op het strand is ipv keurig les te staan geven. Dat schept een leuke band met de wat moeilijkere jongeren die hij de hele zomer onder z'n hoede neemt.

(Ik vond de boodschap mooi dat moeilijke leerlingen niet per se hopeloze gevallen zijn, maar met een goede aanpak en vertrouwen in ze, evenveel te bereiken is.)

Verder is het een niet al te moeilijke film met leuke situaties, grappige scenes en toffe muziek tussendoor. Gewoon lekker relaxed.
De 2 horror fanaten maken nog de bekende scenes uit Texas Chainsaw Massacre na, goed gedaan was dat.

4 sterren

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een heel stuk leuker dan de cover doet vermoeden, die doet deze film duidelijk geen eer aan en was deels de reden dat ik deze film nu pas heb durven kijken.
Toch wel weer 1 van die jaren 80 filmpjes die iedere liefhebber van die tijd kan waarderen, yes its cheesy sometimes maar dat mag de pret niet drukken.
Courtney Thorne-Smith was trouwens wel erg nice in deze film!

Vermakelijk stukje film, soms heeft het wel wat weg van Breakfast Club.

Aardige film over een leraar die verplicht wordt les te geven tijdens de zomer aan studenten die er ook geen zin in hebben. Een fijne, zomerse jaren '80 highschool-komedie. Natuurlijk voorspelbaar, maar het kijkt wel gemakkelijk weg en is hier en daar zeker we grappig. Clichématige, maar vermakelijke personages.