Abraham's Point (2008)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Wyndham Price
met Mackenzie Crook, Ifan Huw Dafydd en Sara Harris Davies

Comet Snape, een man met een mysterieus verleden, begint aan een odyssee. De reis brengt hem van Londen naar het kleine dorp in het westen van Wales dat hij vijftien jaar geleden abrupt verliet om de waarheid achter zijn verleden te ontdekken. Tijdens zijn reis ontmoet Comet een kleurrijke cast van schurken en engelen in een strijd van een man die probeert de obstakels op zijn weg te overwinnen.

Een dramatisch gebeuren uit zijn jeugd is Comet's leven blijven beheersen en hem zelfs met schuldgevoelens opgezadeld.
De juiste toedracht vernemen we pas op het einde maar ondertussen brengt de Britse regisseur Wyndham Price, in zijn wellicht onafhankelijke film, een soort roadmovie dat best boeit en ook cinematografisch niet teleurstelt evenmin als de soundtrack. Af en toe fijne humor, maar zeker niet overwegend, want Comet moet een ernstige pas zetten en "obstakels overwinnen" ( Het meesleuren van de klok ? Symboliseert de wil om de tijd terug te draaien en bereidheid plooien glad te strijken tot zelfs boete...?)
Mackenzie Crook is goed als de gefrustreerde, ontredderde jongeman terwijl Joseph Millson knap de rol van de gladde jongen vertolkt.
Meevaller eigenlijk.