Mi Manda Picone (1984)

1 stem

Italië

geregisseerd door Nanni Loy
met Giancarlo Giannini, Lina Sastri en Aldo Giuffrè

Een man gaat op zoek naar de echtgenoot van de vrouw van wie hij houdt, zonder zich te realiseren dat haar echtgenoot lid is van de misdaadorganisatie Camorra. Blijkbaar weet de vrouw niet dat haar man de prostitutiewereld in Napels leidt; ze neemt aan dat hij in de metaalindustrie werkt. De man ontdekt dat de echtgenoot van de vrouw vermoord is en in de verwarring wil de Camorra dat hij de prositutiewereld overneemt, in de veronderstelling dat hij bij de bende hoort.

avatar van Mac Hammer Fan
In 1984 won deze prent 3 David di Donatello Awards en 4 Silver Ribbon Awards. Voor
Giancarlo Giannini en Lina Sastri waren telkens 2 prijzen weggelegd omwille van hun knappe vertolking.

avatar van Brix
Prachtige satire, helaas maar één keer gezien, op de Duitse TV.
Nooit vergeten.
Ik zoek de film al jaren.
Weet iemand aan een DVD te komen, met ondertiteling (in 't Engels is ook goed)
Of een in 't Duits nagesynchroniseerde versie?

(Video is ook oké)

avatar van Brix
Deze superleuke film is nog steeds niet met ondertiteling op DVD te vinden