The Boys from Syracuse (1940)

Muziek

geregisseerd door A. Edward Sutherland
met Allan Jones, Irene Hervey en Martha Raye

In Ephese, in het antieke Asia Minor, trachten twee jongens uit Syracuse, Anthipholus en diens slaaf Dromio, hun lang geleden uit het oog geraakte tweelingen te vinden, die om het plot nog wat te compliceren, eveneens Anthipholus en Dromio heten. De situatie wordt ingewikkeld wanneer Adriana de vrouw van de Ephesische Antipholus en haar slavin Luce de twee verkeerdelijk aanzien voor haar man en zijn slaaf. Uiteindelijk worden de juiste koppels toch herenigd wanneer Adriana’s zus Luciana en de Antipholus uit Syracuse elkaar de liefde verklaren.