• 8.523.183 stemmen

Fantasy / Horror | 88 minuten

Genre: Fantasy / Horror

Geregisseerd door: Lorenzo Sena

Met onder meer: James Frain, Clemency Burton-Hill en Tom Basden

IMDb beoordeling: 3,5 (938)

Plot Dark Relic

Een groep ridders zal een relikwie in Rome als cadeau afgeven. Dit relikwie is een deel van het kruis van Jezus. Helaas voor Sir Gregory en zijn mannen wil de duivel niets liever dan het relikwie vernietigen en hij zal alles op alles zetten om dit te realiseren. Hiervoor verschijnt hij in de gedaante van een gruwelijke demon.

image

avatar van Mening

Mening

Goedkope productie, de special effects zijn echt niet om aan te zien.

Na een half uur uitgezet ( was namelijk op een amerikaanse zender uitgezonden). Geen aanrader dus.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Niet best, hoewel ik slechtere films ken. Maar inderdaad: dramatische special effects.

avatar van droombolus

droombolus

Stond in de TV gids aangekondigd als SF/Horror .... Weinig SF dus ..........

Buiten een paar goeie ideeën in het script, zoals de Turken die bij de good guys horen, kwa etiek een stuk verder zijn dan de middeleeuwse Engelsen en ook nog eens een goed vechtende dame in hun midden hebben, komt deze film niet. Het verhaal op zich ontstijgt het nivo van een 60s B-film niet ( de oude Dracula films steken er bijna positief tegen af ), de kontinuiteit is huilen en de special effects komen uit de vorige eeuw.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1983 berichten

Waarschijnlijk ben ik de enige maar ik heb me kostelijk vermaakt met deze pulp. Natuurlijk zijn de effecten om te janken zo slecht en is de rest ook vrij matig maar het uitgangspunt was redelijk orgineel en de onzin die bij elkaar werd verzonnen maakte het er alleen maar leuker op.

Af en toe moest ik denken aan Beowolf met Christopher Lambert alleen was deze toch nog wat slechter. Maar van alle C-Monsterfilms die de laatste jaren uitkomen was dit nog een van de beteren.

In zijn genre vond ik dit onderhoudend. Slecht maar wel leuk.

avatar van joolstein

joolstein

Middelmatig B-film. Die de spanning er redelijk inhoud. Alles is erg knullig maar het kijkt lekker weg! Dit soort films moet het hebben van de (zwaard) vechtscene`s en die zijn overtuigend. En tja, dan het monster die kan er mee door! Helaas vond ik het monster te nep. In het Fantasy genre (vooral de films die afspelen in een fictieve middeleeuwen) zijn nogal wat B-films uitgekomen. Doordat deze film fantasy met horror vermengd is het kijk waard.

avatar van kassei

kassei

special effects,0.verhaal,0.acteurs,0.5. ..................................

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2050 berichten

Ik als liefhebber van o.a. B-Films kan films als Dark Relic best waarderen. Van dit soort B-Films moet je nooit hoge verwachtingen hebben en dan kun je er meestal best een aardige cq. leuke film aan hebben. Dark Relic is gefilmd op mooie lokaties. De zwaardvecht scenes zijn aardig.. De monster wat te doorzichtig. Verhaal is matig. Heb mij dus best vermaakt met Dark Relic. Een 2.0