La Course à l'Échalote (1975)

1 stem

Frankrijk / West-Duitsland

geregisseerd door Claude Zidi
met Pierre Richard, Jane Birkin en Michel Aumont

Een bank-employé die door verliefdheid verstrooid is, laat zich de papieren van de eigendomsoverdracht van een nachtclub ontfutselen. Een travestiedanser bemachtigt ze en gaat in vermomming ermee van door.

Zoals heel dikwijls speelt Pierre Richard het verstrooide type van de ene gekke situatie in de andere tuimelend.
Niet de beste film met de Franse komiek, maar bij momenten is het toch wel onbedaarlijk lachen.
Een uiteraard nog jonge Jane Birkin speelt vlot mee in het absurde gedoe dat zijn beste momenten in het eerste halfuur kent.
Een typische Claude Zidi-komedie.