Blow Dry (2001)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Paddy Breathnach
met Josh Hartnett, Rachael Leigh Cook en Alan Rickman

Kapper Phil Allen was vroeger de beste in zijn vak maar nadat zijn vrouw Shelley hem en zijn zoon Brian heeft verlaten om samen te gaan wonen met haar vriendin Sandra gaat het bergafwaarts met hem. Als in hun dorp Keighley de nationale kampioenschappen gehouden worden, is ook Phil's oude vijand Ray Robertson aanwezig.

Ik zal hier ook maar eens berichtje neerzetten... De eerste film waarin ik Leigh Cook zag spelen. Verder is dit een "meidenfilm", allemaal mierezoet en alles komt weer goed. Verder heb ik nog nooit gezien dat er een film over kappers werd gemaakt, dat is wel noemenswaardig en redelijk uitgewerkt, verder dus ontzettend voorspelbaar en totaal niet mijn genre... 2*

avatar van MaryCorleone
Menghini schreef:
Verder is dit een "meidenfilm", allemaal mierezoet en alles komt weer goed*

Klopt niet, bij een 'alles komt goed einde' zou Shelley beter worden!

Leuke film!

avatar van xenne
je kan deze film gratis bekijken via telenet pctv

leuk tussendoortje ...

avatar van nachtvlinder
Zeer aardige Engelse film, die best de moeite waard is.

Alleen nogal wat familair klein gespeeld (bijna Nederlands maar ook typisch Brits) waardoor het allemaal een beetje onrealistisch wordt. De nationale kapperskampioenschappen trekken naar mijn idee een wat grotere persbelangstelling.

Maar het kappersgebeuren is eigenlijk bijzaak; het gaat gewoon over familie relaties en die zijn soms net iets te simpel.
Wat ook erg leuk is zijn die mannen die zo mooi opgetut zijn, wel als man maar met make up etc.
Lijkt beetje op Love Actually, sommige acteurs zijn dezelfde.

Meidenfilm ???? wat een walgelijke uitdrukking, mannen hebben dezelfde gevoelens. Wat je er mee doet moet je zelf weten. Ga je eigen gang ipv dat cultuurafhankelijke nadoenerij.

Film heeft net iets te weinig waardering hier, maar dat ligt aan het publiek.

avatar van hdehoon
Het verhaaltje kabbelt aardg door, maar geen geweldige film. De personages waren nogal een dimensionaal en het plot dun. Het was ook een heel erg Britse film, bijna Cornation Street. Niet dat dit een probleem hoeft te zijn, maar in Amerika bv. zal dit niet zo aanslaan.
Door de goede acteurs werd het nog naar een hoger plan getild, maar je zit toch nergens echt op het puntje van je stoel. In het begin waren er nog wel wat leuke vondsten, zoals in de rouwsalon, maar naar het einde toe werd het steeds meer van hetzelfde; het slot was ronduit melig.

avatar van Noodless
Veel bekende acteurs in deze weliswaar originele film , maar ook boordevol clichés en meligheid. De acteurs maken er nog wat van en er zitten wel leuke ideeën in. Dus niet slecht, maar ook niet degelijk.
5/10

Eindelijk weer eens een aardige film (komedie) niet dat je jezelf bescheurt van het lachen maar gewoon een erg vermakelijke film met een wekelijke prachtige mooie vrouw namelijk Natasha Richardson die veel te vroeg is gestorven (45) ook leuke rol van Rachel Griffiths (Brothers & Sisters ) die zelfs even naakt te zien was (bodypaint) en had prima borsten. Ook een vroegerol van een nog vrij jonge Josh Hartnett en een Bill Nighy die een beetje over the top ging. Alan Rickman zet ook een zeer degelijke rol neer en dan nog een kleine rolletje van model Heidi Klum die hier op haar mooist was.

avatar van Ditto
Over het algemeen is (romantische) komedie niet mijn favoriete genre, vanwege de meligheid en voorspelbaarheid die er vaak vanaf spatten. Blow Dry belandt echter in het clubje van komedies die ik wél de moeite vind. Uiteraard heeft een indrukwekkende en goedpresterende cast daar veel mee te maken. (Bill Nighy vervult de rol van fashion king letterlijk en figuurlijk glansrijk.) Daarbij heeft het verhaal een serieuze noot (ziekte o.a.) die meer diepgang geeft dan de gemiddelde komedie heeft.

Leuke film. Een aanrader voor jong en oud.

Een van mijn favoriete komedie-drama's. Luchtig verhaal en een grappige sfeer met een serieuze inslag van de relaties tussen diverse personen. De cast is perfect.

Ik schrok van het feit dat een van de hoofdrolspelers is overleden (de vrouw van Liam Neeson) las ik net in een berichtje bij deze film.

Echte aanrader!

avatar van Ditto
bulldogdriver schreef:

Wow. Ski-ongeluk lees ik net. Afschuwelijk. En zo erg voor Liam Neeson! May she rest in peace.

De cover deed het ergste vermoeden, maar het viel allemaal nog wel mee. Zo zie je maar dat een film zonder verwachtingen soms nog best aardig uit de verf kan komen.

avatar van Michelle_Nijntje
Heb deze dvd alleen gekocht vanwege Alan Rickman en verwachtte er niet veel van. Toch is hij me 100% meegevallen. Leuker dan ik had verwacht.

avatar van GuidO96
Film mist een beetje de comedie maar is prima te pruimen. Alan Rickman schroeft zeker het niveau omhoog

avatar van Mr_Mephisto
Blow Dry heeft op veel vlakken de uitstraling van een tv-film: geen groots thema, vrij oubollig uitgewerkt, en redelijk voorspelbaar (inclusief obligatoir liefdesverhaaltje). Op-en-top Britse personages ook, zowel in hun posh gedrag als in de marginale trekjes. De ziekte van Shelly en haar nieuwe, lesbische relatie zorgen daarentegen onverwachts voor een beetje diepgang. Maar het is een nijpend gebrek aan goeie grappen dat Blow Dry met een onvoldoende opzadelt. Daar kan zelfs een immer sterke Rickman niet tegenop.