Le Maître-Nageur (1979)

Frankrijk

geregisseerd door Jean-Louis Trintignant
met Jean-Claude Brialy, Guy Marchand en Stefania Sandrelli

In Roubaix ontmoet Marie, een meisje van Italiaanse afkomst, die al haar dromen in vervulling ziet gaan, Marcel, een charme-zanger. Ze probeert hem te verleiden, wetende dat hij de man van haar leven is. Weldra volgt een huwelijk. Marie heeft de ambitie om rijk te worden en zoekt naar het beste middel om een groot fortuin te verwerven. Marcel verlaat zijn bescheiden repertoire en probeert meerdere uiteenlopende beroepen uit. Uiteindelijk wordt hij redder in het zwembad van de miljardair Zopoulos.

avatar van McSavah
Behoorlijk absurde tweede worp van Trinitignant (zijn debuut zag ik nog niet). Een commerciële flop, maar een geslaagde vrij bizarre film. Alleen jammer dat het weinig opwindend geschoten en gemonteerd is, waardoor het toch meer een curiositeit blijft.