Rubens, Schilder en Diplomaat (1977)

België

geregisseerd door Roland Verhavert
met Johan Leysen, Herbert Flack en Joris Van den Eynde

De film vertelt het verhaal over schilder en diplomaat Peter Paul Rubens. De van Duitsland afkomstige Rubens krijgt al op jonge leeftijd interesse om te gaan schilderen. Aan het einde van de 16e eeuw trekt hij naar het Barokke Antwerpen, waar hij pas echt erkenning krijgt voor zijn kunstwerken. Maar naast schilderen was hij ook een veredeld diplomaat voor de Spaanse Habsburgse meesters, en kreeg hij diplomatieke missies naar o.a. Frankrijk, Spanje en zelfs naar Groot-Brittannië. Daarnaast concentreert de film zich ook op de verhoudingen die hij had met onder meer Isabella Brandt en Helène Fourment. Rubens stierf aan jicht in 1640.

Zou dit nog op DVD komen?

avatar van Film Fan
Ben bang van niet.