Eva (2009)

Roemenië
Drama / Oorlog
95 minuten / 190 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Adrian Popovici
met Amy Beth Hayes, Patrick Bergin en Vincent Regan

Eva ontmoet Tudor op haar zestiende verjaardag en hij wordt de liefde van haar leven. In Tudors afwezigheid trouwt ze met baron Oswald Von Seele. Wanneer Tudor terugkeert naar Eva, hebben ze de tijd van hun leven. Wanneer ze zwanger raakt, wil Oswald een scheiding. Niet snel daarna vertrekt Tudor weer voor zaken zonder te zeggen waar hij heen gaat. De baby van Eva wordt dood geboren en de oorlog heeft de wereld in zijn macht. Wanneer Tudor weer terugkeert, ondergaan ze de ene na de andere tragedie.

Ergens te krijgen ?

avatar van Timmy757
Oh is gewoon in Nederland verkrijgbaar .

avatar van Timmy757
Een typische film waarvan je niet echt weet wat je er nou van moet vinden.

De film (heb de 190min versie gezien) begint eigenlijk, zo lijkt het, met een vrij standaard verhaal, maar dit verhaal weet je toch wel mee te slepen. Na verloop van tijd kreeg ik echter toch steeds meer het idee dat de film wat vast zat, het tempo was erg laag en er gebeurde vrij weinig. Gelukkig werdt echte saaiheid nog enigzins voorkomen door de onbekende, maar beeldschone en goed acterende Amy Beth Hayes. Helaas blijft de film wel erg lang op het lage tempo voortsudderen, en het moment waarop je verwacht dat de film loskomt blijft nagenoeg uit, want ook het uitbreken van de oorlog, wat veels te lang op zich laat wachten, brengt weinig nieuws in het verhaal, er volgen wat wendingen maar deze zijn toch niet spectaculair te noemen. De climax die uiteindelijk toch nog volgt vond ik een grote anti-climax, wel enigzins verrassend maar kwam vooral omdat ik na zo een lange film niet een zo voor de hand liggend en simpel plot had verwacht. Eigenlijk een matig uitgewerkt verhaal wat je ook in 90min kan vertellen. Wat betreft had ik wellicht beter de korte versie kunnen kijken.

Visueel is er erg weinig aan te merken op de film, kostuums zijn mooi, een paar mooie shots van de Roemeense natuur, alles ziet er erg gelikt ook. Vond ook dat de film wel een hele lekkere sfeer had. Op de acteerprestaties vond ik weinig aan te merken, maar de special effects, het zijn er erg weinig, vond ik wel zéér matig.

Enfin, vond het uiteindelijk toch wel een vermakelijke film, hoewel er vrij weinig gebeurde heb ik me toch ook niet verveeld . Maar het plot vind ik uiteindelijk toch wel zéér slecht uitgewerkt, eigenlijk doet dit de verder toch aardige film flink afbreuk. Als je deze film wilt zien, verwacht geen oorlogsfilm, het is een pure liefdesfilm met een héél klein beetje oorlog. Ik kom uiteindelijk uit op 3,5* waarmee ik mischien nog wel iets te mild ben...

ww
Inderdaad zoals Timmy 757 schrijft een zeer trage film die mij althans op slechts zeer spaarzame momenten kon boeien.
Vandaar slechts 2*

avatar van wimaroca
Ik vond er niet veel aan,
Een trage film inderdaad maar dan toch snel,zoals ineens getrouwd,je weet gedurend ook niet hoe snel het gaat met de tijd,dan is ie zomaar weer een paar jaar weg,
flauw verhaal,en nog niet over het einde gesproken!!!!

Toch denk ik dat er meer in had gezeten,had best nog wat langer mogen duren maar had het dan wat beter uitgewerkt!!

1.5