The Texas Rangers (1936)

Western

geregisseerd door King Vidor
met Fred MacMurray, Jack Oakie en Jean Parker

Jim Hawkins, Wahoo Jones, Polkadot Sam McGee zijn drie vrienden. De eerste twee besluiten hun leven te beteren en gaan bij de Texas Rangers, McGee wordt een befaamde bandiet. Als Hawkins en Jones de opdracht krijgen McGee te grazen te nemen weigert Hawkins, hij belandt daarop in de gevangenis. Jones gaat er op af en wordt door McGee dood geschoten. Die zendt zijn lijk naar de Rangers. Dan komt Hawkins in actie om zijn vriend te wreken.

veron35
Redelijk goede western. Meer kan ik er niet over zeggen.

avatar van hkoster
het valt me op dat op de oude films weing gestemd wordt. op de nieuwste films wordt volop gestemd. download toch een een oudere film

avatar van Dogie_Hogan
hkoster schreef:
Of kopen; vooral sedert 2007 steeds meer Westerns op DVD; hoop zeer binnenkort de '51 versie van deze Western toe te voegen (ook op DVD uit).

avatar van trebremmit
Zowat de hele plot wordt hier verteld, lijkt me niet de bedoeling?
Vond de film zelf wat tegenvallen, matig en rommelig verhaal met weinig boeiende personen, wel mooi waren de actiescenes met de indianen.

avatar van madmax1
Vroege western met Fred MacMurray tempo rijk met wat humor.
Inderdaad het plot geef veel weer ,naar jaren weer eens herzien en blijft een amusante western.
De gevechten met die indianen is voor die tijd een belevenis,vooral die grote rots blokken was nog nooit vertoont, spannend en wordt niet als een b film aangerekend.

avatar van Dogie_Hogan
Plotje bevat zeker geen spoilers; HIER staat pas uitgebreid plot.

avatar van mr rumson
Voor zo´n oude film was hij zo slecht nog niet.
Wel zit er aardig wat humor in gestopt en daar moet je van houden .
En zeker als het om humor gaat die al meer dan 80 jaar oud is.
Niet alle buiten scenes zijn in de openlucht opgenomen maar in de studio wat goed te zien is.
Maar de scenes die in de natuur zijn opgenomen zien er zelfs nu nog goed uit.
Ook de actiescènes zijn goed .
Al met al een degelijke western uit de oude doos.