• 10.586 nieuwsartikelen

Genre: Actie / Sciencefiction

Alternatieve titel: Interceptor Force

Geregisseerd door: Phillip J. Roth

Met onder meer: Olivier Gruner, Brad Dourif en Ernie Hudson

IMDb beoordeling: 3,8 (953)

Gesproken taal: Pools en Engels

Releasedatum: 21 juni 2000

Plot Interceptors

Luitenant Jack Lambert staat aan de leiding van een team met de best getrainde soldaten ter wereld. Zijn eenheid van 'Interceptors' is speciaal opgericht om een aanval door buitenaardse wezens af te slaan. Plots komt vanuit een satellietnetwerk de melding dat een reusachtig object met grote snelheid de aarde benadert. Na de inslag op een eiland in de Stille Oceaan, blijft het angstaanjagend stil. De regering geeft Lambert exact 24 uur om de vijand op te sporen en te vernietigen. Maar de onbekende ruimtewezens weten zich razend goed te vermommen, dat maakt de missie van de Interceptors haast onuitvoerbaar...

logo tmdbimage

avatar van Sjan

Sjan

Ik zie net dat ik in het verleden van deze regisseur ook al Darkdrive gehuurd heb (stoute ik). 2 verdraaid belabberde films die het kijken absoluut onwaardig zijn (of je houdt van pure zelftortuur). 0.5* kan ik hier voor geven.

avatar van djelle

djelle

Het is werkelijk jammer dat Olivier Gruner (afgezien van Nemesis) nooit voor deftige projecten kiest. Het is een minder bekende, doch 1 van de leukste actiesterren die er zijn. Hij heeft een goeie uitstraling, veel charisma, een plezant accent en een coole manier van acteren.

Toch zien we zijn gezicht weer opduiken in Interceptors (het verstand komt dus niet met de jaren). Een film dat, en zeker gezien het bouwjaar, aanvoelt als de ultieme belediging voor actieliefhebbers. Niet dat ik veeleisend ben, maar als ik special effects zie die haast inferieur zijn aan een gemiddelde aflevering van "Xena: The Warrior Princes", een windows 95 geanimeerde predator zie rondhuppellen in Desperadotown en op de koop toe Olivier Gruner zie opgepikt worden via een soort trekhaak door een vliegtuig dat in volle vlucht voorbijraast, tja, dan krijg ik spontaan de neiging om mijn bierflesje naar het scherm te gooien.

Gelukkig leerden gezondere actiefilms zoals Lethal Weapon ons dat de TV daarvan kapot gaat.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Na die afgrijselijke prototype durfde ik hem niet te kopen.

avatar van Quantum

Quantum

Verschrikkelijk, dat ze ze nog zo maken. Vreemd genoeg lopen er wel wat bekende koppen rond in de film die wat beters verdienen. Maar ook zij acteren op automatisch, ze hadden al snel door dat ze in een D movie waren aanbeland.

- slechte, alleen maar lachwekende effecten

- Acteurs doen al niet eens meer alsof, heeft toch geen zin

- slechte produktie