Konferenz der Tiere (2010)

Alternatieve titel: Animals United

Duitsland
Animatie / Familie

geregisseerd door Reinhard Klooss en Holger Tappe
met de stemmen van Oliver Kalkofe, Christoph Maria Herbst en Bastian Pastewka

De dieren in de Afrikaanse savanne vragen zich al een tijdje af waar het water gebleven is. Het had al lang moeten komen door een kloof vanuit de verre bergen. De dorst wordt steeds groter, de zorgen ook, gezien het feit dat de laatste plas water verdedigd wordt door felle buffels en kwade neushoorns. Het dappere kleine stokstaartje Billy en de vredelievende leeuw Socrates trekken erop uit om water te zoeken. Daarbij ontmoeten ze ook de Gallische haan Charles, die een ijsbeer, een kangoeroe, een Tasmaanse Duivel en twee Galapagos schildpadden naar Afrika leidde.

dominion
Deze film is ook in 3D.

Aangename animatiefilm in de stijl van Ice Age zeer geschikt voor de kinderen onder ons, persoonlijk hiu ik niet van animatie maar deze was nog net te doen. De Engelse versie zijn de stemmen van o.a Joanna Lumley en Vanessa Redgrave .

avatar van benthe
Ojee nou moet ik in het Duits gaan kijken (kijk in originele taal). Ben ik normaal niet zo gek van, but let's give it a try!

avatar van Donkerwoud
Dit lijkt me pijnlijk inwisselbaar met al die andere animatiefilms van de laatste tijd.

avatar van Memati_010
De film viel tegen, er zat niets intressants aan ik had ook geen verwachtingen...

avatar van MrEd
Erg jammer van de boodschap die ze proberen door te geven want het niveau van deze film is alleen voor de allerkleinsten onder ons de moeite waard (en dan praat ik niet over lilliputters)

Film viel in zijn geheel tegen.
Personages kwamen op mij niet echt overtuigend over, zoals ik dat in Madagscar bijvoorbeeld wel had. Dit was het allemaal net niet.

avatar van zjandannybob
Mooie animatie film, vooral leuk dat er veel karakters in mee spelen. Helaas haalt deze film het bij lange na niet ten opzichte van ice age. Vooral het einde was erg matig. overall wel grappig om een keer te zien wat ze allemaal met animatie kunnen.

avatar van RickZ
Matige kwaliteit animatie, veel gejatte dieren uit veel betere animatie-films (bv uit Lion King, ice Age en Jungle Book), en een vervelend belerend verhaal. Dikke onvoldoende dus.

avatar van Betamax
Animatie kon ik net hebben maar het verhaal is echt waardeloos.
Saaie film.

avatar van John Lee Hooker
Flauw.

Puur voor de jongere kijkers besteed,maar dan nog had allemaal wel grappig gekund.

Een stelletje dieren ontmoeten elkaar en gaan met z'n allen op pad. De leeuw heeft z'n broer verloren en de schildpadden hebben ook een lange geschiedenis achter de rug (ze waren ouder dan 300 jaar). Maar het werd nergens sirieus, de 'grote zoektocht' naar water is helemaal niet spannend. De Tasmaanse Duivel (Looney Tunes...) kon alleen maar scheten laten en dat werd teveel herhaald.

De neushoorns en de buffels vond ik nog het leukste maar dit wordt direct verpest door het stokstaartje. Ze staan op het punt om de strijd met elkaar aan te gaan en dan komt dat kleine beestje ertussen in... dat was jammer. Deze Billy zorgt overigens voor een hoop luchtigheid met zijn gestuntel maar ik heb er niet om hoeven te lachen.

Tijdens de grote vergadering met een toespraak van de olifant en de schildpadden zitten er weer van die pessimistische figuren tussen die later toch van gedachte veranderen. Erg standaard allemaal.

Het uitbreken van de dam kon wel wat mooier, het leek nu net van karton.

De arends en de Vallei der Doden leken teveel op The Lion King.

(American flag)

Niet veel waard.

avatar van Betamax
Slap verhaal en duidelijk van alles gejat uit andere animatie films.
Bijzonder slechte animatie.

avatar van benthe
Jammer. Geen goede animatie, alles is gejat uit andere films. Humor is mwa, af en toe wel leuk. Het iets overbrengen naar de kids is veel te overduidelijk. De schildpadden vond ik wel prachtig, hun dood was wel toch even 'slik'. Maar nee, te standaard en niet origineel, 1,5*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Peuterplagiaat.

Dit van leentjebuur aan elkaar hangende animatiewerkje doet al snel de tenen krom trekken. Niet bij de allerkleinsten, maar wel bij de gemiddelde volwassene die alles al zag voorbij komen in de jaren daarvoor. Vaker beter geanimeerd, maar bovenal in een wèl originele jas. Wanneer de conferentie eindelijk plaatsvindt zal menig kijker zijn afgehaakt bij dit schijnbaar voor peuters en kleuters beoogde flutwerkje.

Matig.

avatar van queenie
Leuke film met wat humor erin. 3,5*

avatar van Elineloves
Om jeuk van te krijgen.

Allemaal zo voorspelbaar en uitgemolken dat het haast niet meer leuk is om naar te kijken. Wanneer je jonger dan 8 bent is dit vast heel leuk, maar daarna kost het je grote moeite om je aandacht er bij te houden. Humor valt vies tegen, niet leuk voor volwassenen en zelfs voor de kleine kijkertjes niet echt geslaagd. Het stokstaartje zou je op een gegeven moment wel de nek om willen draaien, en ook de andere dieren weten je hart niet te stelen. Niemand schiet er echt bovenuit, het is vlak en nietszeggend.

Jammer. Had wel zin in een leuke animatiefilm, hoopte een beetje op Madagascar stijl maar helaasch...

edl
Matige film. Geen humor en alles is al een keer veel beter gedaan.

avatar van ibendb
Matige animatiefilm.
Animals United is een erg kinderachtige film met erg slechte personages, een flutverhaal en matige animatie. De humor is ook erg kinderachtig en ik moest geen enkele keer lachen. De film is ook niet aan te raden in het Vlaams. Dan trekken de stemmen op niks. De film duurt slechts anderhalf uur, maar toch is het te lang. De film kon zeker afgerond worden na een uurtje. 2*

avatar van weerwolf79
Op zich niet onaardig maar de boodschap die er in verwerkt zit verpest de hele film.

Dick2008
Ik meende eigenlijk dat hij veel minder leuk was, maar nu ik hem nog eens heb bekeken, alleen dan van dvd Engelse versie met Nederlandse ondertitels, heb ik er toch behoorlijk van genoten, zo grappig vaak. Het is een Duitse film, maar de dvd-titel is Animals United. Aan het begin dacht ik gaat dit zo 90 minuten lang door. En eigenlijk is dat wel het geval maar heb ik me er niet bij verveeld en op bepaalde momenten toch hard kunnen lachen. Het is erg leuk getekend, met een leuke soundtrack erbij en veel grappige tafereeltjes van dieren die allemaal menselijke trekjes vertonen, zoals het stokstaartje, de vegetarische leeuw en de neushoorns/buffels die lijnrecht tegenover elkaar staan. Of de boodschap die erin is verwerkt nu nog wel werkt, betwijfel ik. Zodra de schildpadden uit de film verdwijnen wordt het wel iets minder en het slot had voor mij ook niet gehoeven. En daardoor ook weer wat te lange maar toch wederom vermakelijke animatiefilm, die ook een rustiger karakter heeft dan vergeleken met Madagascar.

Volgens de Duitse Wiki schijnt men al te zijn begonnen in 2008 met deze film. Het is een verfilming van een kinderboek van Erich Kästner uit 1949 waarin alle dieren zich verzamelen om te protesteren tegen het menselijke wangedrag op de aarde. Al eerder verfilmd in 1969. Staat ook op de site met 0 stemmen.

5.0

Dick2008 schreef:
Ik meende eigenlijk dat hij veel minder leuk was

Ik geloof dat ik het de eerste keer toch bij het goede eind had. De boodschap verpest inderdaad wel wat de film en die werkt niet (meer). Zodra de mens geld ruikt, verpest hij gewoon de aarde. Nog maar te zwijgen van het gedrag van kinderen. Nooit van een prullenbak gehoord.
Het verhaal is verouderd.
Wel leuk getekend, dat wel. Die animaties lijken alleen allemaal zo erg op elkaar, Ice Age, Horton hears a who, Madagascar, Sammy's avonturen.....zie dan maar de beste eruit te vinden en vooral ook, dat zo te houden.
Voor kinderen geen probleem (en voor mij ook niet ). Zijn ze het zat, dient gewoon de volgende film zich weer aan, keuze genoeg.
Ik vind dat de film nogal sloom oogt, ondanks hier en daar wat actiescènes. 3.0

Dick2008
De dvd durfde ik niet weg te doen, de Blu-ray ziet er helemaal goed uit. De animatie is prachtig, ook al is het een samenraapsel van allerlei andere animatiefilms.
Erich Kästner is/was een bekende Duitse schrijver (Drei Männer im Schnee, Das doppelte Lottchen.. en dus ook Konferenz der Tiere. Al eerder verfilmd in 1969).

Het moralistisch geleuter van o.a. die schildpadden, tsja dat is dan voor kinderen om uit te maken of het ze wel dan niet koud laat. De film is een aanklacht tegen de mensheid die bezit heeft genomen van de aarde ten koste van de dieren.
Het slot wordt er nog even gauw tegenaan geplakt en had ook weggelaten kunnen worden.
Toch blijft het, vooral visueel een leuke film om te zien. Sommige gedeelten slaan eigenlijk nergens op al zitten er ook veel gedeelten in en die zijn juist erg grappig, zoals die stokstaartjes, de leeuw en de neushoorns tegenover de waterbuffels en met die jager ook al oogt het allemaal vaak wat sloom. Die oude liedjes erbij hebben ze leuk gedaan.

Dick2008 schreef:
Ik geloof dat ik het de eerste keer toch bij het goede eind had.

Het antwoord is dus nee.

Dit blijft juist toch wel weer één van de leukere animatiefilms. 4.0/5.0

avatar van Phantasm
Leuke animatiefilm die lekker wegkijkt.