The Kings of Mykonos (2010)

Australië / Griekenland

geregisseerd door Peter Andrikidis
met Nick Giannopoulos, Vince Colosimo en Alex Dimitriades

Het leven van Steve en zijn beste vriend Frank loopt niet bepaald goed. Alle bezittingen van Steve zijn in beslag genomen door de politie omdat hij vertrouwde op de schimmige Tony, terwijl Frank de grip op vrouwen heeft verloren na een rommelige scheiding. Maar net op het moment dat het leven van Steve en Frank het dieptepunt heeft bereikt erft Steve van een oom die hij nooit gekend heeft een strand op het Griekse resort eiland Mykonos. Een strand wat een fortuin waard is. Er is alleen één probleem; tenzij hij met een miljoen aan belastinggeld over de brug komt zal hij het allemaal weer kwijt raken.

Vermakelijke film, veel humor door gebruik te maken van Griekse gebruiken en taal. Beetje in lijn Mamma Mia.

Eigenlijk behoorlijk slecht, maar stiekem toch wel af en toe gelachen om de typische Greeklish humor. Not Jimmy, Tzimmi
Vaak flauw, soms goed voor een glimlach

Belangrijkste is dat ik hem speciaal heb gekeken om het warme vakantiegevoel en dat is zeker gelukt. Ik was de winter buiten eventjes helemaal vergeten.
Er zit trouwens ook echt een beeldschone actrice in de film, Cosima Coppola.

avatar van Flat Eric
Alleen leuk omdat ten tijde van de opnames ik op dat moment op Mykonos was en gefigureerd heb.

Ben er helaas uit geknipt, maar toch leuk om meegemaakt te hebbn. Je maakt dan mee hoe lang ze doen over één lullige scene die keer op keer overmoet. Ik heb de film daarom alleen uitgekeken voor de sfeer en de herinnering.
Het verhaaltje zelf is uiteraard simpel, flinterdun, slechte grappen en als je niet van Griekse origine bent mis je waarschijnlijk de finesses van de humor. De film is ook echt uitgebracht voor de Australische markt waar een grote Griekse gemeenschap zit.
Vanwege de locatie shots en de herkenbaarheid krijgt de film van mij een 2.