• 8.254.702 stemmen

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Teddy Cherim en Kees van Nieuwkerk

Met onder meer: Achmed Akkabi, Sallie Harmsen en Manuel Broekman

IMDb beoordeling: 5,5 (317)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 19 augustus 2010

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Sterke Verhalen

Film over vijf Amsterdamse jongeren (twee jongens en drie meisjes) die na het behalen van hun eindexamen een feest organiseren maar met de kaartverkoop wil het niet zo vlotten. Ze bedenken een gewaagd plan om de zaal toch vol te krijgen. Daarvoor weten ze een jongen uit de provincie te strikken die naar de stad is gekomen om te gaan studeren en probeert "in te burgeren". Buiten hun gezamenlijke wens om een superfeest voor elkaar te krijgen hebben ze ook allemaal hun eigen belangen bij het slagen van het feest. Maar niet alles loopt zoals gepland.

avatar van joepp

joepp

vreemde film.. soms ergerlijk slecht, dacht ook dat bepaalde ironisch waren, nog steeds niet zeker van... Voorderest vond ik t beeldend nog wel aardig, redelijk mooi kleurgebruik. Jah en verder kan ik zeggen dat t vermakelijk was, soms grappig, soms te flauw voor woorden.. Al met al geen heel erg veelbelovend speelfilmdebuut

avatar van Culemborg

Culemborg

Wat een bagger film zeg ,niet eens afgekeken!!!

stinissen (crew films & series)

Vreselijke miskleum , banale zeer flauwe humor in een verhaal dat ook al niet te pruimen is, er zullen best wel mensen zijn die dit wel kunnen waarderen maar daar ben ik er geen van.

avatar van robertus65

robertus65

Machtig oninteressant om een verhaal om een gestolen pinguïn te maken. Het gaat toch echt helemaal nergens meer om. Zit vol met soapies die vooral uitblinken in zichzelf bevooroordelen, en twee rappers die hun best deden om niet verstaan te worden. Een slap verhaal dat ook niet één keer een moment leuk was. Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit bagger vinden.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Welke soapies bedoel je eigenlijk? Naar mijn herinnering waren het juist allemaal gerespecteerde toneelacteurs die zichzelf voor joker zetten... Pierre Bokma, Halina Reijn. Blegh.

avatar van timzwolle

timzwolle

De droom van het regisseursduo Teddy Cherim en Kees van Nieuwkerk kwam uit: ze hebben een eigen speelfilm gemaakt. Sterke Verhalen staat garant voor een flinke dosis aan momenteel zeer populaire jonge vaderlandse acteurs zoals Manuel Broekman en Matthijs van de Sande Bakhuyzen, maar ook acteurs die inmiddels hun sporen hebben verdient als Pierre Bokma, Halina Reijn, Olga Zuiderhoek, Kees Hulst en Hans Kesting.

Vooraf nam ik in mijn achterhoofd dat ik met mijn 20 jaar exact in de doelgroep val, iets waar ik tijdens de film helaas niets van terugzag. Het verhaal van de film is bij vlagen erg vaag en, zo hoop ik, geeft absoluut geen realistisch beeld van Nederlandse jongeren. De regisseurs hebben zich onnodig in moeilijke situaties gebracht door het verhaal 'door iemand anders te laten vertellen', dit zorgt ervoor dat je zo af en toe het verhaal niet meer helemaal volgt. Daarnaast blijft men erg op de vlakte en worden de persoonlijkheden van de personages niet uitgediept.

Sterke Verhalen is een leuk initiatief en, zeker omdat zij door middel van sponsoring de boel op poten kregen, absoluut te waarderen, maar de film kijkt niet prettig weg, en dat is toch een pré.

avatar van LopatTjai

LopatTjai

Film was totaal niet boeiend, tijdverspilling bah.

avatar van Thera.

Thera.

Ik heb bij deze film het idee dat het om een zeer persoonlijk genre humor gaat. Namelijk die van de regisseurs en acteurs zelf. Het 'dit is best oké voor tussendoor'- en 'saai'-gevoel wisselden zich constant af bij mij. De meeste grappen vond ik niet leuk genoeg om door het slappe verhaal heen te kijken. Wel tof hoe de film tot stand is gekomen.

avatar van Thera.

Thera.

Ik hoop van harte dat ze een andere kant van zich laten zien met Gimmick!. Ik geloof zo dat ze eerst een luchtiger film wilden maken als eerste film, meer op jongeren gericht.

avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

Vermakelijke Nederlandse komedie. De film doet je een beetje denken aan een costa/snowfever sfeer met een hoger niveau. De film is lekker vlot en heeft een vrij komisch concept alleen is de uitwerking niet geslaagd. De (meeste) cast komt heel erg voorgeschreven over, in een film als deze is juist improvisatie een leuk aspect aangezien het vrij jonge jongeren zijn die prima in deze komedie hun positie kunnen bepalen. Wat vrijheid zou niet veel kwaad doen. Door het nogal, hak op de tak, sfeertje krijg je leuke en minder leuke personages. Je ziet dat sommige acteurs, met name acteurs, meer ervaring hebben om hun rol wat natuurlijker over te laten brengen. Maar ja, we hebben het wel over Sterke Verhalen. Hoewel het een vlot filmpje is zijn de ''switch to'' scènes een beetje gefaald. Het kwam niet lekker over om van personage naar personage, om van situatie naar situatie te springen. Het werkte niet, omdat het niet grappig was terwijl dat het wel grappig moest zijn. Toch wel 85 minuten vermakelijk, de film is dan wel belachelijk, en misschien ook wel heel slecht: de makers nemen zichzelf gelukkig niet zo serieus en daarom wint de film vrij veel sympathie. Vermakelijke komedie uit de Nederlandse filmbodem. Zeker leuk voor een keertje. 2,5 ster

avatar van TinkerTex

TinkerTex

Een lekkere vlotte zomerfilm over, de titel zegt het al, sterke verhalen. Allerhande stereotypen worden op de hak genomen en ik heb lang niet zo vaak gelachen bij een Nederlandse film. Leuke acteurs in een prima setting.

avatar van liesgjal

liesgjal

Tja...wat moet ik van zeggen. Zekers geen bios waard.

Voor jongeren misschien erg grappig ivp straattaal enzo.

Verhaal kon sterker!

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Meer dan vermakelijk is het niet. Om (een) enkel(e) grap(pen) moest ik nog lachen, wat toch wel magertjes is voor een film die zich een komedie noemt.

De humeur kenmerkt zich door de flauwe en grove humeur dat niet erg goed overkomt.

Het concept dat hij een verhaal vertelt aan jongeren vond ik in het begin lovend. Daarna ging het bergafwaarts.

Het switchen tussen de verhaaltjes kwam chaotisch en niet logisch over.

De personages zijn niet goed uitgewerkt.

Desondanks vond ik het wel vermakelijk. Zelf moet zou je ook helemaal niet serieus moeten nemen, verstand op nul en biertje er bij.

2½'

avatar van coenta010

coenta010

Zekers geen bios waard. saaie film aangezien hij van nl bodemkomt een 1,5

avatar van Masterchief

Masterchief

Hier en daar grappige stukjes maar verder weinig soeps. Leuk om "een" te kijken, maar absoluut geen film die je bijblijft.

avatar van orbit

orbit

• 12092 berichten

Precies de reden dat NL films zo laag in achting staan, het is zo verschrikkelijk lomp en ééndimensionaal, ongelofelijk eigenlijk.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Een nogal aparte film maar op zich heb ik wel een paar keer kunnen lachen. Bijvoorbeeld die gasten die zoveel slang gebruiken dat ze niet meer te verstaan zijn. Maar af en toe is het ook erg flauw. Ik vond het toch wel vreemd dat op het einde Dennis iemand anders bleek te zijn. Het sloot het verhaal voor mij toch een beetje vreemd af. Maar over het algemeen gezien kijkt deze film wel makkelijk weg.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Sterke verhalen lijkt strontvervelend te beginnen en denk je weer aan een een of andere brugklassers project. Maar toch weet het "sterke verhaal" zich wel te ontpoppen tot iets ammusants en krijgen we evengoed nog een leuke film voorgeschoteld die weer vele personages kent waardoor je ook weer een beetje aan een mozaik film moet denken. Een klassieker is het iig niet maar leuk vermaak is het wel en de humor is ook gortdroog. Zo vond ik de hoofdrolspeler erg sullig, wat het natuurlijk ook weer helemaal standaard maakt. De film draait ook natuurlijk om een weddenschap: een pinguin uit artis stelen wat ook weer zo zijn bizarre en maffe plotwendingen heeft. Die 2 stoneys waren ook geweldig, vooral met die scenes met die buurvrouw en maken ook een hoop brokken in dit sterke verhaal. De film is ook variabel van komische gangsterachtige film tot drugs en drank film wat dan bij die artisscene weer erg naar The Hangover gekeken lijkt te hebben.

Maar verder is dit sterke verhaal zeker niet slecht hoor. Ik heb me wel weer weten te ammuseren.

avatar van Elineloves

Elineloves

Veel drugs, drank, seks en vervelende studenten. Klinkt niet echt als een geslaagde amusante film. En dat was het -voor mij- dan ook niet.

De personages zijn stuk voor stuk ontzettend irritant, vervelende balletjes, domme wijven en oppervlakkigheid tot en met. Wat grappig zou moeten zijn schoot bij mij telkens in het verkeerde keelgat, denk aan de scène met 'het pinguïndansje'. Misschien ben ik te oud voor dit soort films, of stoor ik me gewoon te snel aan dit soort types. Mijn irritatiegrens is dan eenmaal vrij snel bereikt. Ik kan er in ieder geval niet veel mee.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

‘Drugs, Achol, Seks, en een pinguïn? lijdt natuurlijk tot geen sterk verhaal’

Het verhaal is erg slecht en zeker als het nog eens wordt vertaalt.

De film heeft wel een hele sterke cast en bij rollen maar het acteer -

werk daar in tegen is ook erg ongeloofwaardig net als deze hele film.

De humor was niet aanwezig en dan dus ook niet grappig, geen sterk verhaal dus!

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Elineloves schreef:

Het is de film die gewoon erg matig is.

avatar van CatN123

CatN123

Mijn zus had er in gefigureerd ^^"

avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

Wilde de film niet speciaal zien, maar toch gedaan. De eerste helft was redelijk saai en ik viel echt bijna in slaap. Me ogen vielen alleen maar dicht.

De cast was vrij groot en zo kwam je velen bekende mensen tegen. En dat vond ik wel leuk. Het verhaal werd ook steeds leuker, al ging het allemaal meer om hetzelfde. En Manuel Broekman is toch echt wel een lekkerding hoor.

Het einde was daarom erg vaag, en snapte ik niet zo goed. Opeens blijkt iemand anders de pinguin dief te zijn, en ook iemand anders Dennis van der Molen te heten. Dus deed die marokkaan zich gewoon voor als iemand anders?

Heb me toch enigszins vermaakt, maar toch verdiend deze film nog net een onvoldoende.

avatar van Rujar

Rujar

Aardig tienerfilmpje. In dit genre van nederlandse film hebben ze het wel goed gedaan.

avatar van jappieBM

jappieBM

Haast grappig omdat hij zo slecht is.

Dramatisch slecht acteerwerk van de hele cast in een Flauwe film met een compleet niet boeiende verhaallijn. Ieder personage is zo over de top, en zo irritant uitgewerkt dat het me moeite heeft gekost deze film af te kijken

Manuel broekman is heeft strontvervelende uitstraling, en weet dat ook weer in deze film te laten zien. en Matthijs van de bakvis zandhoop speelt ontzettend matig en is totaal niet overtuigend.

avatar van Bxian32

Bxian32

Is dit een film voor kleuters of zo?

avatar van missl

missl

Trek een blik vol met bekende en wat minder bekende mensen open en je hebt een film, lijkt het wel te zijn in dezen. Het zijn een stel vervelende jongeren die een feestje gaan geven en dan nog meer vervelende dingen gaan doen. De grappen zijn niet geslaagd, evenals al die typetjes die ze spelen niet. Manuel zonder shirt was wel oke.

avatar van EWJ80

EWJ80

Zonder van werk van acteurs & actrice in deze film ze kun veel beter

gekeken in 2015 via my prime

Ja het valt behoorlijk tegen