X (2011)

Australië
Thriller / Drama

geregisseerd door Jon Hewitt
met Hanna Mangan Lawrence, Eamon Farren en Viva Bianca

Holly Rowe neemt afscheid van haar leven als callgirl en gaat met pensioen. Ze moet alleen haar laatste avond nog doorkomen. Shay Ryan is een weggelopen tiener, gebroken en alleen. Ze begint aan haar eerste avond als straatprostituee. Dan brengt het lot hun samen tijdens een klus die volledig verkeerd afloopt. Het oudste beroep uitgeoefend door twee vrouwen zal op een avond hun leven voor altijd zal veranderen.

avatar van nightbreed
Zeer ongeloofwaardig script.

avatar van Decec
Een redelijk thriller/misdaad film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Kan spuit (drugs) niet tegen...
Iets voor mannen voor deze film (prositutie)...
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Jammer, geen spannend verhaal en
geen moeite waard...

orbit
Wat een boring film is dit.. met matig acteerwerk, een doorzeurend verhaal wat maar niet ter zake komt en een paar uit de lucht gevallen overbodig groffe scènes die de boel allemaal niet geloofwaardiger maken.

avatar van oemoemenoe
Harde rauwe werkelijkheid die fascineert zodat ik toch het einde wilde zien...
De 2 vrouwelijke hoofdrollen zijn aandoenlijk en symphatiek .
De schoonheid daargelaten vind ik ze supersexy...
Ik vond deze film niet grappig , wel spannend.

Aardige film waarin een beginnend straathoertje en een high-class callgirl samen getuige zijn van een drugsdeal die verkeerd loopt. Een nogal simpel verhaaltje maar redelijk onderhoudend. Vrij grimmig van toon met flink wat naakt en geweld. Maar het gaat allemaal wel iets te ver waardoor het op een gegeven moment niet geloofwaardig meer is.

avatar van Aapje81
Grauwe en deprimerende film waarin behoorlijk goed wordt geacteerd. Vooral Hanna Mangan Lawrence maakt indruk. Het scenario schiet hier en daar tekort maar de twee hoofdrolspeelsters zijn overtuigend en de sfeer is prima.

Vanwege de mooie slotscene geef ik deze film een kleine voldoende.

Redelijk

avatar van Noodless
Donkere, grimmige film waarbij het simpele verhaal vlot en flitsend aan de kijker wordt gebracht.
Sommige scènes zijn helaas niet zo aaneensluitend en komen eerder ongeloofwaardig of wel heel toevallig over. Desondanks is dit toch een onderhoudende film waarin veel grof taalgebruik , geweld en seks in voorkomt. De twee hoofdactrices spelen hun rol goed, vooral Viva Bianca vond ik een aangename verrassing. 6/10

avatar van mar007
ik vond het geen slechte film maar ook niet echt goed.
matig verhaal,redelijk acteerwerk.
toch boeide de film genoeg om af te kijken.
ineens was de film afgelopen,had toch meer spanning verwacht.
al met al een redelijke film.

avatar van david bohm
Matige film over prostitutie, acteerwerk is redelijk maar er klopt weinig van de spanningsboog.
Begin vind ik vrij sterk maar daarna verzandt de boel. Ook zien we voor een film over dit onderwerp weinig seksscènes. Wel aardig wat borsten en hier en daar een penis.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Twijfelachtige film... de film begint nogal zwak en lijkt de toer op te gaan van een B-softerotische prent. Maar stilaan gaat het toch meer richting thriller en krijg je een gemiddeld sfeertje van twee verloren zielen die proberen om uit dat miserabele leventje te vluchten, weg van corruptie en geweld. Even leek het de goeie kant op te gaan en een sfeer in de stijl van My Blueberry Nights te willen opgaan, maar daar komt de regisseur toch serieus te kort. Misschien wel het budget, al had het af en toe iets meer mogen zijn. Het is een vrij brave film geworden en daardoor ook niet meer dan een gemiddelde.

avatar van festivalk
mysterieus filmpje, beetje onderschat vind ik, echt wel spannend en het kijken waard.

flauw filmpje met een ongeloofwaardig scenario.
sommige scenes zijn nutteloos, zoals die 2 junks in hotelkamer, allemaal onsamenhangend.
Belabberd filmpje, absoluut geen aanrader.
Een dikke B -film!

avatar van agathadirks
FillumGek schreef:
Een behoorlijke deprimerende film, which is good.

De film speelt zich grotendeels af in een normale nacht van Sydney. De toon is meteen gezet met een intro waarin man en vrouw, callgirl veteraan Holly (Viva Bianca), lekker tekeer gaan. Snel daarna maken we ook kennis met de onwennige Shay (Hanna Mangan Lawrence - behoorlijk cute, zolang ze niet lacht) die op straat wat geld wilt verdienen door te hoereren. Het lot bepaalt dat zij samen in een donker schuitje belanden en gedurende de film op de vlucht moeten.

Qua sfeer zit X helemaal goed. De nacht van Sydney voelt enorm dreigend aan en het lijkt alsof er om ieder hoekje een pervert staat of een drugsdeal plaats vindt. De mensen zijn stuk voor stuk bot en onvriendelijk waardoor ik vanaf het eerste moment toch al mee ging leven met de onzekere Shay. Visueel is het erg mooi met veel licht en schaduw, donkere gangetjes en steegjes en rood verlichte kamertjes waarin ongure praktijken gebeuren. Het zal je dan niet verbazen dat de film behoorlijk wat naakt bevat. Cinematografisch vaak de juiste snaar met hier en daar wat geinige trucjes en snelle editing.

De acteerprestaties waren van een goed niveau. Holly en Shay zijn ongeveer elkaars tegenpolen, maar de verhouding die de twee hoertjes opbouwen is toch een mooi gezicht. Ook een aantal bijrollen zijn goed vertolkt, vooral in deze onbekende stad is geen enkel gezicht te vertrouwen.

Ik vroeg me wel een lange tijd af waar de film nou precies heen wilde. De spanning is aanwezig, komt zeker ook door de grimmige sfeer, maar het verhaal is toch iets te oppervlakkig en niet intrigerend genoeg. Er zitten een paar gewelddadige scenes in, maar uiteindelijk is het net niet hard genoeg om te blijven hangen. Het einde heb ik ook zo mijn twijfels over. Dat de dood van Holly me niks deed bevestigd misschien dat ik het allemaal wat oppervlakkig vind. Aan de andere kant, als Shay het loodje had gelegd had me dat meer gedaan. Dat ze vervolgens wilt verdwijnen vind ik ook nogal een abrupt einde.

Een onderhoudende film die vooral qua (deprimerende) sfeer punten scoort. Goed acteerwerk, Shay is aandoenlijk en de tamelijk korte speelduur maakt het een lekker vlotte film. Toch is het een film die waarschijnlijk niet zo lang blijft hangen. Het verhaal en personages hadden wel iets dieper gemogen en er zijn niet echt scenes die er bovenuit springen. Zeker een talentvolle regisseur, maar deze X mist vooralsnog een beetje de X-factor...

Ik ben het wel eens met deze comment. Ik vond hem niet heel best in het begin, maar toch boeide hij me om af tekijken. En inderdaad okay gefilmd, veel rode lampen, enge steegjes.

Alleen het einde vond ik jammer.. Bats boem, afgelopen! Dat vind ik jammer!
Maar Ik denk eigenlijk dat ze haar laatste zin niet positief bedoelde... (Zonder het te verklapen)

Krijgt er hoofdpijn van, en dan heb ik het niet alleen over de vele actieshots die door het beeld vliegen maar vooral de ongeloofwaardigheid die de film mee brengt. Je schiet soms in de lach van hoe slecht sommige scenes gebracht worden, vooral hoe de politieman overal opduikt en iedereen precies op elk moment vindt.. En ik denk niet dat de regisseur dit als komedie over wil brengen.

avatar van crowdsurfer
Wat een verschrikkelijke kakfilm...

Eigenlijk best een kort vermakelijk filmpje. Het verhaal is behoorlijk dertien in een dozijn maar de uitvoering was wel aardig en keek zich lekker weg. Dat laatste komt vooral vanwege het vele bloot en het geweld (soms best grof). De cast is niet hoogstaand maar ze deden het best leuk en met name dan Viva Bianca als hard straathoertje en Hanna Mangan Lawrence als de weggelopen tiener die er best wezen mocht qua uiterlijk. Al met al leuk om eens gezien te hebben maar over een paar dagen ben ik deze film waarschijnlijk alweer vergeten.

avatar van K. V.
Bij deze had 'k totaal geen verwachtingen, maar 'k vond het wel een goeie film. De film duurt niet zo lang, maar wist me wel te boeien. Er valt genoeg te beleven om me de volledige speelduur aan m'n scherm gekluisterd te houden. Enkel het einde vond 'k wat minder. De cast wist me ook wel te bekoren en kwam realistisch over.
Tja, de film kwam vlot over en 'k heb het me niet beklaagd.

avatar van nightbreed
De hoes is trouwens een rip off van: Secretary (2002)

avatar van Timmy757
Onderschatte film! Het verhaal is dan wel niet heel erg sterk, maar cinematografisch is deze film schitterend, net als de grauwe dreigende sfeer. Sterke acteerprestaties, zoals al gezegd was Hanna Mangan Lawrence erg aandoenlijk. Heb me geen moment verveeld, 3,5*.

avatar van DjFrankie
Hanna Mangan Lawrence zorgt ook voor de 3 punten, maar idd zeer ongelofwaardig

”I want you to make me disappear.”

Afgezien van een geloofwaardigheidsprobleem en wat schoonheidsfoutjes een spannende thriller over twee hoeren, die getuigen zijn van een moord en vervolgens hun leven niet meer zeker zijn. Al dat fysiek geweld is aan mij niet besteed, maar ik heb mij desondanks toch wel vermaakt. In weerwil van de mooie protagonisten overigens een film om snel te vergeten.