24 (2016)

India
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Vikram K. Kumar
met Suriya, Samantha Ruth Prabhu en Saranya Ponvannan

Een wetenschapper ontwerpt een horloge waarmee hij de tijd 24 uur vooruit of achteruit kan manipuleren. Zijn criminele tweelingsbroer zet alles op alles om het horloge te bemachtigen, maar dat probeert de zoon van de wetenschapper te voorkomen. Het horloge blijkt tijdreizen mogelijk te maken, niet alleen voor 24 uur, maar ook langer terug in de tijd.

avatar van Alathir
Het is een tijdje geleden dat ik deze film zag maar het is zeker geen slechte Tamil film. Het gekende dansen en zingen valt hier nog wel reuze mee. Sommige liedjes waren dan ook best leuk.
De film is soms zelfs grappig en hoewel het een beetje een mix is van verschillende genres gaat ie slechts soms wat vervelen. De film kent actie, spanning, dans, romantiek, komedie en dat tikkeltje science-fiction. Het verhaal kan ik niet direct vergelijken met een andere film die ik ooit zag. Visueel ziet het er zelfs helemaal niet slecht uit naar Indische maatstaven en meen ik me te herinneren dat er een aantal twists inzitten die ik niet direct zag aankomen.