Traktoristy (1939)

Sovjet-Unie
Drama / Komedie

geregisseerd door Ivan Pyryev
met Marina Ladynina, Nikolai Kryuchkov en Boris Andreyev

Marjana is het 'werkpaard' op een boerderij en is beroemd omwille van de werkkracht die zij uitoefent op de ploeg. Zij wordt belegerd door vele vrijers, waaronder Nazar, de minst productieve onder de chauffeurs van een tractor. De opzichter op het werk doet dan maar een beroep op Klim om Nazar beter te leren werken. De jongen aanvaardt deze opdracht, maar ook hij is heimelijk verliefd op Marjana...

avatar van Darbie
Communistische retoriek pur sang, maar door een roze bril bekeken een leuke film die bovendien filmtechnisch - voor 1939 - voortreffelijk was.