Seconds Apart (2011)

Horror / Thriller

geregisseerd door Antonio Negret
met Orlando Jones, Samantha Droke en Louis Herthum

Seth en Jonah zijn een hoogintelligente en bevoorrechte tweeling. Samen met hun ouders genieten ze van een luxe en keurige levensstijl. Wanneer in hun omgeving een aantal absurde zelfmoorden plaatsvinden, wordt de tweeling verdacht van betrokkenheid.

avatar van RickZ
Horrorthriller over sterke krachten van een tweeling, vaag verhaal, niet spannend, niet eng, onvoldoende dus

avatar van komerad
Zeker geen onaardige film ook al weet hij de schaarse sterke momenten niet vast te houden.
Bij de start lijkt de lugubere duistere sfeer gezet te worden, maar die word later niet zo vaak meer geevenaard. Het lijkt soms allemaal wel een beetje te mak en te tam, ook de valkuilen worden weer niet ontweken.

Dmv hun krachten lijken de broers alles te weten, toch is die 'directeur' nodig om te weten wie hen verraden heeft, ook hij moet beïnvloed worden om hen dat te vertellen. (Zou je niet verwachten als je weet dat ze andere zaken gewoon 'weten') Bovendien weet die directeur op de koop toe dat het kathy is geweest... terwijl de onderzoeker haar toch 'slim' beschermt door die informatie op een buur af te schuiven.

Als een van de tweeling plots de agent aanspreekt over zijn vrouw wordt die boos, hij lijkt zich niet af te vragen hoe die dit wist.
Het overboord gooien van de logica die een film volgt om er toch maar een extra "actie" scene in te stoppen is wat voor mij de top van de flop onderscheid.

Middelmaat wat mij betreft.

avatar van andijvie
De film op zich is niet spannend en ik zat ook niet op het puntje van mijn stoel. Toch hing er een sfeer van geheimzinnigheid over de film die ik continue voelde ... soort van onheilspellend en beklemmend. Zeker een avondje kijken waard voor de liefhebbers van mysterie.
Geen topper, maar ook zeker geen onvoldoende. Een 6 is een prima rating naar mijn mening.

wtf was die scene met datglas eten

extreem creepy zeg, dat geluid ook egt daarbij egt akelig gewoon

en dat maakt dit de meest ownende horror film die ik in jaren heb gezien, btr gewoon dan drag me to hell.

avatar van nightbreed
Het verhaal is wel ok met je verstand op nul, maar die Entin broertjes waren echt belabbert, totaal niet creepy (eerder lachwekkend) en ze kunnen totaal niet acteren.

avatar van Aapje81
Behoorlijk tegenvallende film met redelijk acteerwerk maar een warrig en oninteressant scenario. Ik heb hem met moeite uitgekeken.

Matig

avatar van El ralpho
Olijke tweeling

De twee berichten hierboven mij suggeren het al: Seconds apart is niet veel soeps. Zoals daar vermeld stelt het acteerwerk bar weinig voor, en weet de tweeling waar het verhaal om draait weinig schrik aan te jagen. Het verhaal wordt met momenten onduidelijk naar voren gebracht en is in grote lijnen van hetzelfde laken een pak zoals je al veel vaker gezien hebt. Het uitganspunt van de film is vrij origineel en sterk, maar het is echter de invulling van dit uitgangspunt die de film weinig goeds laat brengen.

Echter geen diepe onvoldoende voor de film, omdat het verhaal wel nieuwsgierig maakt en er aan het einde nog een plottwist in de film zit die je niet zo 1,2,3 weet te verwachten. Verder bevat de film ook een enkele lugubere scene die mij toch wel enige tijd bij zal blijven. Dit weegt echter niet op tegen de nadelen waardoor het totaal nog steeds niet tot een voldoende uit te tillen valt.

avatar van david bohm
Film met een lekker sfeertje over een tweeling die hun paranormale gaven aanwenden voor duistere zaken. Helaas is het verhaal wat eenzijdig, haast saai. Er zit te weinig ontwikkeling in het verhaal. Kijkbaar.

avatar van oemoemenoe
Redelijk enge gecompliceerde film.
Weinig tempo in de oplossing van de zaak , de schrikeffecten maken dat wel weer goed.

avatar van wendyvortex
Waarschijnlijk wilde de regisseur een intelligente Cronenberg-achtige film maken, maar het resultaat is voornamelijk een ietwat warrige horrorfilm die niet helemaal uit de verf komt.
Bij vlagen schijnen de goede bedoelingen nog wel eens door en die scene met die worm is vies, verder moddert het allemaal een beetje door tot de ontknoping die dan nog wel aardig is.

erik1677
Creepy, dat is de film bij vlagen zekers.
Eng wil ik het niet noemen, maar de tweeling waar het om draait levert goed werk.
Verders wel een gaaf horror/thriller filmpie

avatar van AmazingPP
Ik vond dit helemaal niet zo'n beroerde film. Hij zal voor de gemiddelde horror liefhebber misschien iets te ingewikkeld in elkaar zitten, maar ik vond hem wel ok. De sfeer die de film schept tovert bijna kippenvel op je lijf en het acteerwerk is prima in orde. Daarnaast komt er genoeg (ietwat voorzichtige) gore langs en de muziek ondersteunt de sfeer prima. Ik had hier eigenlijk helemaal niets van verwacht, dus dat valt alles mee! Prima filmpje, horror waar je bij na moet denken. 3,5*

avatar van agathadirks
Hij was niet heel slecht, ook niet heel eng. Maar ik heb de laatste tijd veeel slechtere gezien dus 2,5 ster.
En ik vond acteer werk goed, ook apart hoe detective de ontknoping ziet. Dus ik vond hem goed gemaakt, gaaf sfeertje.

Sommige dingen kon ik niet aanzien zoals 'de cornflake scene' maar dat is meer omdat ik iets met tanden in horror's niet te doen vind.. Haha. En hoe ze hier tweelingen neerzetten ga ik er toch anders tegenaan kijken! Brrr.

avatar van tattoobob
Niet onaangenaam!!!!!

avatar van duffs
beetje ietswat vreemde film maar de kills zijn goed en de zogenaamde tweeling speelt goed al is het volgens mij geen echte tweeling maar de film blijft wat traag omdat er sloom en lijzig geacteerd wordt neit slech maar sloom geen voldoende van mij 5 je maar leuk om eens gezien te hebben al ben ik hem morgen weer vergeten

avatar van umbra
Degelijk horrorfilmpje, creëerde een leuk sfeertje me die 2 lijkbleke en bizarre 2ling, het einde mocht er ook zeker wezen. Geen wow-film, maar heet me toch zeker vermaakt, dus een 3/5* verdiend deze toch wel.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was niet mis, maar ook niet zo bijzonder. Nog een leuk verhaaltje over tweelingen al komt het soms wat warrig over.
De cast deed het gelukkig niet slecht.
Het is zeker geen must-see, maar leuk om eens gezien te hebben.