ad

Geregisseerd door: Penelope Spheeris

Met onder meer: Chris Farley, David Spade en Tim Matheson

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Black Sheep

"There's one in every family."

Al Donnelly is een succesvol politicus; en hij vecht een hevige campagne uit met zijn concurrente Tracy. Helaas heeft zij zijn zwakke plek gevonden: zijn jongere broer Mike, een dikke gymnastiekleraar en imbeciel. Mike daarentegen wil niets ander dan het respect van zijn oudere broer. Helaas maakt hij zijn broer vooral erg belachelijk, en deze geeft zijn hulpje Steve de opdracht Mike een beetje onder controle te houden. Dit blijkt niet zo eenvoudig.

imageimage

Motorcycle Cop

Roger Kovary

avatar van JoeHallenbeck

JoeHallenbeck

Toch nog wel een paar keer moeten lachen om deze film.

"Kill Whitey!!!!!!!".

avatar van Diesel

Diesel

Ik heb de hele film door moeten lachen om Chris Farley, en vooral de scène waar hij het podium opkomt en een zogenaamde speech geeft is fantastisch.

Uiteindelijk veel beter dan ik had verwacht.

Chris Farley on stage:

Voting kicks ass right!!! Cause, uh, if voting kicks ass, you got some kick ass shit!!!!!

2.5/5.0

avatar van empirekees

empirekees

Flauwe en aardige grappen, met een geinig verhaal eromheen, net of de makers van "Head of state" het verhaal hiervan hebben gejat.

avatar van speedy23

speedy23

Verstand-op-nul-film met de fysieke grappen van Farley en de droge humor van Spade. Waar ze in comedyklassieker Tommy Boy ondanks een zwakke plot toch slapstick en sarcasme in een amusante roadmovie combineerden, opteerden ze hier voor de platte, repetitieve onderbroekenlol...

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Best leuke en vermakelijke film. Spade en Farley zijn een leuk duo. Spades is erg leuk als droogkloot die de hyperactieve en klunsige Fraley uit de weg van zijn broer moet houden. Natuurlijk gaat dit heel vaak op leuke manieren fout.

Ondergewaardeerde film.

avatar van Waku

Waku

Voor de een flauw voor de ander hilarisch...

Ik heb persoonlijk regelmatig gelachen om de lompe

Farley...

avatar van Kricky

Kricky

beetje flauw, maar ik heb wel moeten lachen om bepaalde scenes

avatar van george

george

lachuhhhhh

5 ster

avatar van Zenview

Zenview

haha best wel een grappige film

basketballerke

Hij had zijn hilarische momenten, maar een groot deel valt wat tegen of is niet eens leuk.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Nou, nee. Sorry.

avatar van notsub

notsub

Ik ben toch nog blij dat ik hem uitgekeken heb, want er zaten toch best leuke momenten in. Alleen die scene met die vleermuis is te triest voor woorden. Daarna wordt het toch nog leuker met die speech als hoogtepunt. Blijft toch middelmatig uiteindelijk. 2.0

avatar van DeCol

DeCol

Chris Farley = Geweldig. Films slaan helemaal nergens op maar ik vind hem zo vet! 3* voor Farley!

avatar van blokkedoos

blokkedoos

Leuk om te kijken op een saaie avond!

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

• 2097 stemmen

1,5 jaar geleden opgenomen, vandaag gekeken en dat viel niks tegen. Erg leuke comedy!

avatar van Ant

Ant

Best grappig

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Opzicht een aardige film, Chris Farley zet nog wel een paar leuke scenes neer en vooral die speech inderdaad op het laatste is erg leuk , ook de eindscene vond ik vrij grappig. Ondanks dat stelt het toch allemaal erg weinig voor en zitten er soms saaie momenten in. Wel absoluut aardig voor een keertje te zien.

avatar van Spetie

Spetie

Dit is inderdaad nog wel een aardige komedie. Er zitten een aantal leuke grappen in. Farley en Spade zijn samen een leuk ingespeeld duo. Film heeft echter ook een aantal momenten dat het niveau behoorlijk inzakt. Als je ervoor in de stemming bent is de film echter zeker genietbaar.

Theunissen

Dit was min of meer het vervolg van Tommy Boy alleen was deze stukken minder. Er zitten nog wel een paar leuke scene's in (het headbangen op de autoradio met een los contact was geweldig) door Chris Farley maar het verhaal is gewoon niet leuk of grappig.

avatar van drlina

drlina

• 2073 stemmen

Echt heel erg grappig!!!

avatar van Derekbou

Derekbou

Het downloaden van films kan ook zo zijn nadelen hebben...Het complete eerste uur was ik onder de veronderstelling dat ik Black Sheep uit 2006 aan het kijken was, kom ik er pas tegen het einde pas achter dat ik met deze erbarmelijke komedie te maken had. Zeer kinderachtige humor, met een Chris Farley die echt om van te huilen is. Niks is echt grappig, en daarnaast is het verhaal ook nog eens erg generiek en flinterdun. Totale tijdverspilling, meer kan ik er niet van maken.

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Flauwe film die nergens heen gaat. Er zit helemaal geen verhaal in de film, enkel wat onsamenhangende gebeurtenissen. De acteurs waren nogal irritant.

avatar van erwku

erwku

• 1937 stemmen

Bijna een reden om de ze film te zien:

At the Movies - bventertainment.go.com

avatar van Justinw

Justinw

Was deze gisteren niet op TV?

avatar van Travolta_Jackson

Travolta_Jackson

Weer zo film van Penelope Spheeris die eigenlijk alleen lekker is op een regenachtige zondagmiddag.

avatar van carelli

carelli

volgens opgave op internet en gids wordt deze film niet uitgezonden door RTL7 op 30 juli 2013 maar een andere film

met dezelfde titel: zie Black Sheep (2006)

tijdstip is wel juist

avatar van yeyo

yeyo

Je zou misschien denken dat de 'klunzige dikzak pijnigt zichzelf en schreeuwt het uit' shtick na een dertigtal keer zou gaan vervelen.. wel dan misken je het genie van Chris Farley! Zijn energie verheft het bronmateriaal van wat anders een matige komedie zou zijn en Farley weet bovendien de quintessentiële 90s mid western white boy slacker nagenoeg perfect te evoceren (na Farley's dood rest er ons enkel Jack Black, een teleurstellende herinnering aan wat had kunnen zijn): lang haar, incoherent gebrabbel en FOOTBALL. (hoe hij die minderjarigen gaat aanmoedigen in hun drank -en drugsmisbruik is onvergetelijk) Ook subcultuur specialiste Spheeris zal wel haar duit in het zakje hebben gedaan (fijn, dat gastoptreden van Mudhoney) en als regisseur weet ze eveneens op een ironische wijze de opgezwollen grandeur van de Amerikaanse (politieke) elite te beschimpen (een beetje à la Landis in Trading Places)

PS: beetje kansloos hoe er altijd gemekkerd wordt bij dit soort komedies (en bovendien niet zo geloofwaardig komende van mensen die in de waan zijn naar een Nieuw-Zeelandse horrorkomedie over moordende schapen te kijken). Ooit zullen de Farleys, de Carreys en de Sandlers in ere hersteld worden (zoals ook Jerry Lewis nu plots - ook buiten Frankrijk - herontdekt wordt)