Whispers in the Dark (1992)

Thriller

geregisseerd door Christopher Crowe
met Annabella Sciorra, Jamey Sheridan en Anthony LaPaglia

Psycholoog Ann Hecker helpt een patiënte die er vreemde sexuele gedachten op na houdt. Een man die de psychiater leert kennen blijkt de geliefde van haar patiënte te zijn. Als er iemand wordt vermoord, moet Ann erachter komen of de man een moordenaar is of iemand van wie ze houdt.

avatar van narva77
Boeiende thriller met goed plot. Mooi stuk muziek van Vivaldi trouwens, "CONCERTO IN E MAJOR (L'AMOROSO)".

Film die wat traag op gang komt maar dan uiteindelijk zeer boeiend wordt.
Je wordt meerdere malen op het verkeerde been gezet en de ontknoping is des te verrassender.
Prima acteerprestatie van Annabella Sciorra.

avatar van m1chel
En dan te bedenken dat ik deze film in de Sneak Preview in de bioscoop heb gezien. Dit was te triest voor woorden. Gewoon een verknipte SM film.

Ook deze film (best moeilijk te vinden overigens) heb ik puur en alleen gekeken vanwege het meespelen van de fraaie Deborah Kara Unger. Ze heeft in deze film wel meer een bijrol en is ook alleen te zien in de eerste 40 minuten. In de laatste scene dat ze aanwezig is kun je haar pas bloot bewonderen, maar helaas is ze dan wel opgehangen. De scene waarbij ze zich uitkleedt (ze houdt dan wel nog haar zwarte lingerie aan) bij haar psychologe (gespeeld door Annabella Sciorra) mocht er wel wezen en haar psychologe kon het ook wel waarderen

De film zelf (een pure thriller) was best aardig en zat ook qua verhaal en uitvoering aardig in elkaar. Opzicht is de cast ook best indrukwekkend met het meespelen van o.a. Alan Alda (speelt zelfs een sleutelrol in het verhaal) en John Leguizamo. Hoofdrolspeelster Annabella Sciorra deed het best verdienstelijk en ze zag er ook niet onaardig uit. Het verhaal wist verder wel te boeien en het einde (ook best verrassend) mocht er zeker wezen.

Al met al zeker geen onaardige thriller om eens gezien te hebben. Gezien te hebben is wel het sleutelwoord woord voor deze film, want hij is moeilijk te verkrijgen en wordt ook niet op TV uitgezonden.

Degelijke thriller met een sterke cast, die geloof ik een beetje in de vergetelheid is geraakt. De film bedoel ik. Al had ik geen moeite om hem te vinden, Theunissen. Gaat over een vrouwelijke psychiater (Annabella Sciorra) die verstrikt raakt in het doen en laten van enkele van haar (behoorlijke verknipte) patiënten en daarvoor te rade gaat bij haar vroegere mentor (Alan Alda, 'MASH'). Van die Unger was ik niet zo onder de indruk, maar die Sciorra) vond ik wel lekker, al gaf ze zich niet erg bloot (vrijscène van niks). Halverwege bedacht ik me dat het toch wel weer een erg Amerikaanse film was: geconstrueerd verhaal en oninteressante en niet uitgediepte karakters.

Twijfel tussen 3* en 3,5*