Derailed (2002)

Alternatieve titel: Terror Train

Actie / Thriller

geregisseerd door Bob Misiorowski
met Jean-Claude Van Damme, Tomas Arana en Laura Harring

Als NAVO-medewerker Jacques Kristoff op vakantie is met zijn gezin, krijgt hij een telefoontje dat er een belangrijke klus gedaan moet worden. Hij vertelt dat hij een cliënt moet begeleiden naar een handelsbeurs, daar zijn familie nog steeds in de waan is dat hij een baan in de reclamewereld heeft. In werkelijkheid moet Jacques de internationale crimineel Galina Konstantin door de zwaarbewaakte Slowaakse grens naar München krijgen.

Kutzooi dit is de film die ik vanavond dus gezien heb om te kotsen zeg ik je

avatar van Glacius
Dit is volgens mij één van de slechtste films die ik van Van Damme heb gezien, en dat zegt behoorlijk veel, gezien hij in best veel matige films speelt. De stemmen lijken inderdaad bijna nagesynchroniseerd, en het acteerwerk is ongelofelijk slecht, net als de actie.
De special effects zijn zo vreselijk slecht, je staat gewoon met verbazing te kijken. Er worden zelfs overduidelijk speelgoed-treintjes op een miniatuur landschap gebruikt.
Ook het verhaal is K.U.T.
Had echt niet verwacht dat Van Damme zich nog verlaagde tot dit soort uttercrap in het jaar 2000. Ik had sowieso verwacht dat deze een film een stukje ouder was.

Sal
gvd, wat een drama dit zeg, ik snapte d'r al geen **** van hoe die film die ik aan het kijken was een 3,5 kon scoren (ik had niet echt goed naar film-uitleg ed. gekeken dus had niet meteen door dat dit een andere film was dan dat er hier op moviemeter stond).

Maar wat een slechte film zeg, special effects waren inderdaad echt om te huilen en het verhaal was ubersaai en 100% voorspelbaar, ongelovelijk dat sommige mensen het lef hebben zulke films te produceren :S

avatar van Die Hard,Willis
Hele slechte Van Damme film. Die cover is hilarisch.

avatar van G.1Rl
Behoorlijk saaie film. Voorspelbaar vanaf de eerste minuut en er zit totaal geen spanning in.

avatar van Movie Jim
Een beetje vergelijkbaar deel van Unter siege 2. Het is niet helemaal nagemaakt. Want in Unter siege 2 gaan ze al direct de trein in. En een hier hebben ze van te voren een mooie actiescene opgenomen. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen is deze beter of Unter siege 2 ik vind ze allebei erg leuk. Smaken verschillen natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen dat ik dit een topper vind ja een klein beetje dan. De explosies die aan het begin kwamen waren wel niet goed te zien dus een beetje ongeloofwaardig. Maar het verhaal is prachtig om te volgen en de film en de stunts ook. En oh ja in Unter siege 2 heeft Seagal maar een doel de terroristen stoppen. En wat gebeurt er nu nog meer in deze film Biologische wapens en dat is een ander verhaal wat ze niet gebruikten in Unter siege 2. En van Damme vond ik anders perfect in deze film passen en zijn zoon natuurlijk.

avatar van Iron Maiden
het is under siege.

Ik mag dan wel een groot Jean-Claude van Damme fan zijn, dit is de eerste keer dat ik een onvoldoende geef omdat de film alles wat een Jean-Claude film gaaf kan maken miste. Geen leuke sidekick (a la Lionheart en Universal Soldier), geen interessante slechterik (zoals in Until Death en Hard Target), een grondig gebrek aan humor en bovenal matige actie (wel een paar kicks, maar nergens een echt interessant gevecht). De special effects waren niet zo erg als ik had verwacht, maar het saaie verhaal en het matige acteerwerk erbij maakten toch dat dit verreweg de minst interessante film van mijn Belgische held is.

avatar van niethie
Als Van Damme fan destijds vond ik dit bijzonder leuk, maar na een herkijkbeurt ergens vorig jaar is mijn mening toch wel verranderd. Baggerslecht is het niet (daarvoor keek het net iets te makkelijk weg) maar om nu te zeggen, die zet ik gauw nog eens op, nee!

2 sterren

Ondanks al de negatieve reacties voor mij vond ik het wél een leuke film. Leuk voor even op de zaterdagavond. 3,5

een leuke makkelijk wegkijkende film.. 1 keer kijken dan is die leuk ik kan me voorstellen dat die een 2e keer minder is maar al met al heb ik me redelijk vermaakt

avatar van aburex
Flauw aftreksel van Under Siege 2. Ik ben nochtans fan van Van Damme, maar dit is toch één van zijn slechtste films. De 3.4 op Imdb zegt genoeg over de film.
Toch nog 2,5* voor Van Damme

pumpking
Vond er als Van Damme fan ook niet veel aan, matig eerder.

avatar van JerryL
Een film die wel redelijk vermakelijk is. De spanning wordt geleidelijk opgebouwd en de film bevat meer dan voldoende actie.

Echter zijn er ook minpunten. Het grootste minpunt zijn wel de lachwekkende special effects. Persoonlijk irriteerde ik mij aan het engelse accent van de ''duitsers'' in de film. Het leek meer engels met een russisch accent.

Voor hen die zich daar allemaal niet aan storen is dit een aardig filmpje.

GuyB
Not bad, not great. Zoals veel films dus.

De film deed in ieder geval waar ie voor gemaakt is: GuyB entertainen met wat leuke actie, zoals op die motor: geloof me, het zag er beter uit op scherm dan op de cover.

Matige film, 1x kijken en daarna is het wel gedaan met de pret.

Special effects waren wel heel matig, conversaties waren gewoon slecht.

Leuk voor een regenachtige zondag maar meer ook niet.

avatar van StevenMighty
Ik vond het wel de moeite deze film eens te zien, aangezien ik toch bezig ben al zijn films te (her)bekijken. Ik geef toe dat het niet zijn beste film is, maar hij hield wel mijn aandacht vast vanwege het samenhangend geheel en de actie momenten.

Ook leuk was het dat de toen 15 jarige Kristopher , zijn echte zoon, een rol had in deze film (zijn zoon). Hij beheerste op die leeftijd al de karate moves die zijn vader berucht maakten in zijn eerste films.

De scene op de trein was wel verschrikkelijk nep, niet om aan te zien bijna, en vaak werden er speelgoed treintjes in gezet die ons moeten doen geloven dat we een echte trein zien.
De scene op de brug zag er dan weer wel erg goed uit. Ook ergens midden in de film werd het beeld in 2 verdeeld en zag je 2 verschillende actiescenes tegelijk, dat was een origineel en cool idee.

Op naar de volgende Van Damme film!

3 sterren

avatar van Lurtz
Zijn vooral de special-effects die het er slecht uit laat zien. Op zich valt het nog wel mee. Prima om lekker keer om te lachen en op achtergrond te zetten.

avatar van Alexander1900
Derailed is te vergelijken met Under Siege 2 met Steven Seagal, echter is deze film een stuk minder. Matig acteerwerk, slechte special effects en slechte montage waardoor je de actie en het knokwerk nauwelijks tot niet kunt volgen.

Toch scoort deze film net een voldoende bij mij doordat JCVD er in speelt en het verhaal een leuk gegeven is, alleen is de uitwerking een stuk minder fraai.

Dick2008
Dit is inderdaad niet best. Het begint overigens best lekker zowel met Laura Harring (die me zeker het eerste gedeelte wat aan Diana Rigg deed denken) als met de diefstal. Maar wat ze er verder van maken. Ja die Van Damme....als ik dat zo'n goede acteur vond had ik er wel eerder wat van gezien. Maar hij verkloot de film zelf ook wel. Een andere acteur had er misschien wat meer van gemaakt. Ppfff met die modeltrein ... . Was het een film uit de 1960's geweest was het niet zo erg geweest en als actiekomedie was het ook nog te doen geweest. Maar dat is deze film niet. Erg houterig ook allemaal. Hier en daar wat leuke visuele momenten, Wenen, Bulgarije dat is het zo'n beetje. 2.0