• 8.255.644 stemmen

Geregisseerd door: Pascal Bourdiaux

Met onder meer: José Garcia, Gilbert Melki en Carmen Maura

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Le Mac

36 uur. Meer krijgt hij niet van de politie om in de huid van zijn tweelingbroer te kruipen. Een zware opgave, want zijn broer is niet zomaar iemand… het is een geharde pooier. Gelukkig is er een coach om hem de juiste look aan te meten en de kneepjes van het vak te leren. Maar is dat genoeg om een bende gewetenloze gangsters om de tuin te leiden?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Goede komedie die heel de film door de grappige situaties uit de mouw blijft schudden, en met een José Garcia in topvorm. Een rol helemaal tegengesteld aan wat hij in "Le Couperet" liet zien. Wat de film ook goed houdt is een enthousiaste cast en een misdaadplot dat zelfs voor een vleug spanning zorgt. Dit is zo één van die franse komedies zoals alleen de fransen ze kunnen maken. Hier en daar goed gelachen. Top 3 grappigste scènes :

1. De discoscène waarin een Garcia in nauwe schoentjes zijn beste danstalenten bovenhaalt om toch maar buiten bereik van de gangsters te blijven.

2. De scène in het begin waarin de nerdy bankier getatoeeerd wordt en een ring in zijn tepel gepierced krijgt

3. De scène met de GSM van de dode handlanger van de gangsterbaas

En d'r zijn er nog meer... Genoeg voor 4*, ja hoor.

hannes64

Had hier heel weinig van gehoord, of gelezen.

Maar dit is pas een comedy zoals alleen de fransen em kunnen maken.

Zoals filmkriebel al vermeldde...Garcia is echt in topvorm....hier had ie echt zin in om die rol(len ) te spelen.

De film duurt zo`n 90 minuten, maar die vliegen echt voorbij.De scene in de lift, met zijn mp3 player...."voyage voyage"....en de snelle opleiding die ie krijgt, zeer lachwekkend.+ nog even dan...de verkeerde chinees met de enveloppe...de keukenmeid met de nunchucks

Heb me bij sommige scenes echt bescheurd van `t lachen.

Een schitterende film....kijk ook vooral naar de bijna perfecte Catalina Denis ( Luna ).

Dikke 4, en dat is ie waard.

Dragon_Rose

Ben het helemaal eens met filmkriebel, geweldige komrdie.

avatar van Leo Van Steen

Leo Van Steen

Goed gemaakte komedie met een origineel verhaal. Lang geleden dat ik nog zo een echt goede komedie gezien heb.

avatar van Ed Lauwerens

Ed Lauwerens

Ieder zijn smaak, wellicht was ik niet in de stemming, maar ik vond het een slappe komedie.

hannes64

Als er àl een remake word gemaakt....wat meestal zo is, is Robert Downey jr de perfecte cast.

Titel is afgeleid van Mack, The (1973) neem ik aan?

avatar van RickZ

RickZ

Franse Misdaadkomedie met soms leuke scenes (maar zeker geen schaterlach), onderhoudend verhaal dat leuk blijft.

avatar van Betamax

Betamax

Deze viel me erg mee.

Prima humor, verhaal wel voorspelbaar

avatar van mer1973

mer1973

Vermakelijke Franse comedy met een paar hilarische scènes.

avatar van mug13

mug13

Leuke franse comedy met grappige scenes erin die een glimlach op je gezicht weten te toveren.Jose' Garcia zet een leuke komische rol neer.Maar om nou te zeggen dat ik heb liggen rollen van het lachen met tranen over mijn wangen,NEE dat zeker niet.Deze film is gewoon leuk tijdverdrijf.

avatar van scorepio

scorepio

Geslaagde Franse komedie die wellicht snel een Amerikaanse remake gaat krijgen.

De verhaallijn is tamelijk origineel en de acteur José Garcia (waar ik nog niet van had gehoord) zet een sterke rol neer . (of beter twee sterke rollen )

Sommige scenes zijn echt hilarisch en het is echt lang geleden dat een film me zo wist te doen lachen.

avatar van shimai

shimai

Meesterlijke film, gewoon super gelachen!

vette 4 sterren van mij

avatar van dragonmaster

dragonmaster

hele leuke film. goed acteerwerk en volop humor.

avatar van helleke

helleke

Ontzettend zwakke en vooral totaal ongeloofwaardige film.

De omwisseling van de broers klopte langs geen kanten.

En de acteerprestaties waren dan ook navenant.

En als dit een komedie moet voorstellen, dan vraag ik mij af waar die goeie grappen gebleven zijn.

1,5 sterren

shimai schreef:

Meesterlijke film, gewoon super gelachen!

vette 4 sterren van mij

Ook hier, weer even voor een 2de keer bekeken.

Wat speelt die Garcia goed.

stinissen (crew films & series)

Of je haat dit soort films of je vind het prachtig ik kies dus duidelijk voor het eerste , banale humor , over the top , flauw nee niet mijn ding.

avatar van Kijzer

Kijzer

Bijzonder vermakelijke film. Ik vond het helemaal niet over the top of te flauw. Gewoon goede humor, maar smaken verschillen.

Ik heb altijd de neiging om niet amerikaanse films minder streng te beoordelen op de één of andere manier. Maar ik denk toch echt een 4.0

Die acteur is trouwens meesterlijk! Prachtig grappige kop, erg goed geacteerd door die 2 personage's goed neer te zetten.

avatar van jorissimo

jorissimo

Ongeloofwaardige film? Wat had je verwacht dan een geheel uitgewerkt script over de verwisseling van twee broers met bijbehorende sfeertekening? Een uitermate secuur beeld van het misdaadmilieu in Frankrijk. Kom nou toch!

Gewoon een heerlijke onzinfilm. Juist omdat het totaal ongeloofwaardig is, hoef je je daarover allemaal niet druk te maken. Laat je lekker meevoeren met de getoonde onzin. Garantie voor een leuke filmavond.

En ja, ik heb herhaaldelijk zitten/liggen lachen op de bank.

avatar van 606

Een super vermakelijke film en ook nog eens super sterk geacteerd.

Leuke muziek ook de meeste van deze tijd is grappig om te horen in een film.

Prima actie ook en goede humor.

4 sterren

avatar van breedbeeld

breedbeeld

Kreeg blijkbaar de smaak te pakken na Coursier en ook deze vind ik leuk.

Garcia is echt goed.Catalina Denis al gecast . Heb me vermaakt.

avatar van Cleanshot

Cleanshot

Ik vond het een standaard over de top film, met enkele grappige shots.

Leuke wegkijker...

gauke

De vulgaire humor werkt zelden komisch en zeker niet aanstekelijk of subtiel, in een verder arme, slappe, clichématige en doorsnee gangsterkomedie die te breedsporig is opgezet. De acteurs lijken te worden meegezorgen in het armtierige script. Een film maken à la Tarantino is (veel) te hoog gegrepen.

avatar van kuno45

kuno45

wat een heerlijke film, goed gelachen, een komedie zoals alleen de fransen kunnnen maken.

avatar van henkula

henkula

ik heb hem niet uitgekeken, ga ook niet stemmen, want een nul kan niet. tijdverspilling dus.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

mug13 schreef:

Niks aan toe te voegen.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Genoeg gekkigheid.

De platte humor moet je liggen, maar hier had veel meer ingezeten dan dat eruit komt. Toch biedt dit kolderieke misdaadfilmpje genoeg gekkigheid om de 90 minuten tevreden vol te kunnen houden. En er mag gegrinnikt worden.

Goed.

avatar van Movsin

Movsin

De meewarigheid waarmee de mannen uit het milieu neerkijken op de fratsen van onze held deed me denken aan scènes uit "Le Grand Blond..." met Pierre Richard. Spijtig genoeg is deze "Le Mac" lang niet zo grappig. Er wordt een soort burleske humor opgevoerd, soms naar de platvloerse kant en erg origineel is het allemaal niet.

josé Garcia zit wel vol energie en doet wat van hem werd gevraagd.