Rocket Singh: Salesman of the Year (2009)

India

geregisseerd door Shimit Amin
met Ranbir Kapoor, Gauhar Khan en Shazahn Padamsee

Harpreet Singh Bedi (Ranbir Kapoor) is met veel moeite en matige cijfers afgestudeerd, maar dat stopt hem niet om een glansrijke carrière als verkoper te beginnen. Met een diepe en positieve zucht duikt hij in de wereld van de verkoop. Het wordt gezien als de meest geweldige carrière voor alle slimmeriken, die geen medische, technische of economische studie kunnen volgen. En dat alleen vanwege wat onnozele examens. Het is alles waar hij ooit van heeft gedroomd: het gladde uiterlijk en nog gladdere verkopers die ijs aan Eskimo’s verkopen, dromen aan slapeloosheidlijders en een levenslang contract aan een stervende man. Al snel komt hij erachter dat zijn ideeën van succes niet stroken met de vreemde houding van de mensen waar hij zo naar opkeek.

Ook de Bollywood films zijn goed.

avatar van gratis
Leuke wegkijker, je moet wel de ondertiteling blijven lezen, want het engels wat er tussen het hindoestaans (of welke taal het ook is) gesproken wordt is niet van verstaanbaar niveau.

Ik denk overigens wel dat de wereld van verkoop er echt zo uit ziet en echt zo hard is als je te zien krijgt in deze film. Wel realistisch dus.

avatar van breedbeeld
Moralistische feel good movie. Minder humor dan gehoopt.
De moraal staat mij wel aan maar had het een 3 kwartier korter gemogen?
Verder wel OK gemaakt.

avatar van RickZ
Langdurige Bollywood komedie over een verkoper met eigen ideeen, soms leuk maar meer niet. Netaan een voldoende.