Hoodwinked Too! Hood vs. Evil (2011)

Alternatieve titels: Superkapje en de Turbo-oma's | Hoodwinked Too! 3d

Animatie / Komedie

geregisseerd door Mike Disa
met de stemmen van Hayden Panettiere, Patrick Warburton en Glenn Close

Het verhaal draait om de mysterieuze verdwijning van Hans en Grietje. Op het moment van de verdwijning bevindt Roodkapje zich in een verafgelegen land in een geheim trainingskamp, waar ze traint met de 'Sister Hoods'. Wanneer ze samen met de Wolf wordt opgeroepen om de verdachte verdwijning te onderzoeken, gaan ze op stap om Hans en Grietje te redden. Dat gaat echter niet zonder obstakels.

avatar van witboek
Afgrijselijke animatie die mij degoutant maakte.

avatar van SaNDuTjE
Zoals al enigszins verwacht veel van hetzelfde, matig geanimeerd maar vooral overbodig.

Waar het eerste deel door z'n eigen stijl nog verrassend leuk was voegt dit vervolg 6 jaar na dato totaal niets toe. Dit vervolgverhaal is verre van origineel en ontbreekt een creatieve insteek. De karakters zijn allemaal exacte kopieën van het eerste deel en grappen daaruit worden zelf hergebruikt. Naast een aantal blijvend leuke (Twitchy, Big Bad Wolf) zitten er ook een aantal irritante rollen (Red Riding Hood, Hans & Grietje). Ook het 'intermezzo-personage' Japeth the Goat begon me na een tijdje op de zenuwen te werken wat juist niet de bedoeling zou moeten zijn.

Ook al bevat de film wel een aantal geslaagde grappen, het gevoel van overbodigheid en gemakkelijk scoren heeft de overhand. Jammer, hopelijk laten ze het bij deze poging.

avatar van Betamax
Duidelijk slechter dan de eerste.
Vooral het verhaal viel erg tegen.

avatar van Mr. Chiel
De eerste vond ik enorm grappig (4,5), en dan valt deze 2e toch wat tegen... Maar nog steeds genieten!

avatar van ibendb
Deze is toch wel grappiger dan ik eerst dacht.

Hoodwinked Too: Hood Vs. Evil is een luchtige animatiekomedie voor jong en oud. Oke, de animatie is wel tergend slecht, maar na een tijdje stoorde het niet meer. Een kleine 3*.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vergetelheid.

Waar deel 1 misschien nog het voordeel van de twijfel verdient, is dit 2e deel alleen aantrekkelijk vanwege de 3e dimensie. Alhoewel, het 3D-effect heeft eigenlijk weinig toegevoegde waarde en legt misschien zelfs wel nog meer de nadruk op de middelmatige animaties.

Het verhaaltje wordt in hoog tempo en chaotisch vertelt, voorzien van veel grapjes die meestal niet leuk genoeg zijn. Alle clichés komen voorbij en na afloop zou de kijker zich zomaar eens kunnen afvragen waar de film ook al weer over ging. Het wegzakken in de vergetelheid zet zich al enkele minuten na het aanschouwen in.

Doorsnee.

avatar van zjandannybob
Afrader, deel 1 is nog enigzins grappig deze is echt saai!

avatar van Lennert
Beetje hetzelfde als wat de rest van de users vindt. Deel 1 was ondanks de matige animaties nog best een leuke film, maar deel 2 mist iedere vorm van spitsvondigheid of vindingrijkheid die de andere film nog wel leuk maakte. En juist door dit gemis valt ook de waardeloze animatiekwaliteit weer eens extra op. Natuurlijk zitten er wel enkele leuke momenten in de film (de jodelaars), maar voor het grootste gedeelte is de film het gewoon allemaal net niet.

avatar van TheLionKingFan
Vind het een erg leuke animatiefilm,de animatie is niet geweldig maar ook niet superslecht! Heb deel 2 niet gezien maar deze is erg leuk. Hans en Grietje stelen de show!

avatar van TheLionKingFan
Oh ja,lag trouwens dubbel om 'Hello,Clarise'

avatar van alexspyforever
Ik ben een grote fan van de originele Hoodwinked. Ik ben de vervolgfilm gaan kijken samen met mijn neefje in de bios. We hebben om de onnozele humor wel goed moeten lachen, al was de stijl hier helemaal anders en niet meer zo origineel als de eerste film. De humor is hier misschien toch een beetje te goedkoop om me te kunnen verleiden tot het regelmatig opnieuw kijken van deze sequel.

Dick2008
TheLionKingFan schreef:
Heb deel 2 niet gezien maar deze is erg leuk.

Dit is toch deel 2? Je bedoelt je hebt deel 1 niet gezien.

Dick2008
Wat animatie betreft iets beter en wat minder lelijk. Er zit ook wat meer actie in. Maar verre van komisch. Niet veel soeps eerlijk gezegd. 2.0

avatar van K. V.
Ook deze eens meegebracht en het was een tof filmpje, maar niet echt een must-see. 'k heb me er niet mee verveeld en er zitten enkele verwijzingen in naar andere films en dat is wel leuk gedaan. Visueel ligt hij in de lijn van de eerste.
Allemaal niet zo bijzonder, maar 'k heb me het ook niet beklaagd.